Show simple item record

dc.contributor.authorRatkevičius, Tomas
dc.contributor.authorLaurinavičius, Alfredas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:43:02Z
dc.date.available2023-09-18T16:43:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1822-427X
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/116287
dc.description.abstractThe limited funding for the road industry leads to economizing in the planning of road network maintenance, to identifying the appropriate priorities of the activities with the greatest benefit for the society. The level of maintenance is the direct assessment of the road operation and maintenance service provided to the road users; it directly affects the road maintenance and for road users costs the better is road maintenance, the road users incur the fewerexpenses and vice versa. Insufficient road maintenance in the winter time causes not only the danger of traffic accidents but also worsens the driving conditions, increases the fuel consumption, vehicle depreciation, transportation becomes more expensive. Many results of studies showed that the current choice of maintenance levels in the winter time taking into account only the road category and traffic volume does not ensure the indicators of the most advanced world countries and road functional purpose. The principle of the minimal expenses for the society should be the main criterion in identifying the optimal levels of winter road maintenance. The experience of Lithuania and foreign countries helped in creating the model of assessment of winter maintenance levels for Lithuanian roads of national significance, which can be applied in the other foreign countries as well. This model could be an effective tool for the selection of the optimal maintenance levels, which would economically substantiate the winter road maintenance strategy, that best corresponds to the needs of the society.eng
dc.description.abstractRibotas kelių ūkio finansavimas verčia ekonomiškai planuoti kelių tinklo priežiūrą, tinkamai nustatyti veiklos prioritetus, kad tai duotų didžiausią naudą visuomenei. Priežiūros lygis yra tiesioginis automobilių kelių eksploatacijos ir priežiūros paslaugos teikiamos kelių vartotojams įvertinimas, nuo kurio tiesiogiai priklauso kelio priežiūros ir kelio naudotojų išlaidos – kuo geresnė kelių priežiūra, tuo mažesnės kelio naudotojų išlaidos, ir atvirkščiai. Esant nepakankamai kelių priežiūrai žiemą, kyla ne tik eismo įvykių pavojus, bet pasunkėja važiavimo sąlygos, padidėja degalų sąnaudos, automobilių amortizacija, pabrangsta transportavimas. Daugybė atliktų mokslo tyrimo rezultatų parodė, kad dabartinis priežiūros lygių žiemą parinkimas, atsižvelgiant tik į kelio kategoriją ir eismo intensyvumą, neužtikrina pažangiausių pasaulio valstybių eismo saugumo rodiklių ir funkcinės kelio paskirties. Mažiausių visuomenės išlaidų principas turėtų būti pagrindinis kriterijus nustatant optimalius kelių priežiūros žiemą lygius. Lietuvos ir užsienio šalių patirtis leido sudaryti automobilių kelių priežiūros žiemą lygių vertinimo modelį Lietuvos valstybinės reikšmės keliams, kuris gali būti pritaikomas ir kitose užsienio šalyse. Šis modelis galėtų būti veiksminga priemonė optimaliems priežiūros lygiams parinkti, suteikiant galimybę ekonomiškai pagrįsti kelių priežiūros žiemą strategiją, labiausiai atitinkančią visuomenės poreikius.lit
dc.description.abstractIerobežotais autoceļu nozares finansējums pieprasa ekonomēšanu autoceļu tīkla uzturēšanas plānojumā, lai varētu identificēt aktivitāšu prioritātes, kas sabiedrībai sniedz vislielāko ieguvumu. Uzturēšanas līmenis tieši raksturo autoceļa lietotājiem piedāvāto ceļa kvalitāti; tas tieši ietekmē autoceļu uzturēšanu un jo augstāks ir uzturēšanas līmenis, jo zemākas ir lietotāju izmaksas un otrādi. Nepietiekams autoceļu ziemas uzturēšanas līmenis ne tikai rada ceļu satiksmes negadījumu briesmas, bet arī pasliktina braukšanas apstākļus, palielina degvielas patēriņu, paātrina transportlīdzekļa nolietošanos, pārvadājumi kļūst dārgāki. Vairāku pētījumu rezultāti parādījuši, ka eksistējošais ziemas uzturēšanas līmeņu izvēles veids, kurā ņem vērā tikai autoceļu kategoriju un satiksmes intensitāti, nenodrošina attīstītākajās valstīs pieņemto ceļu funkcionēšanas indikatoru izpildi. Par optimālas ziemas ceļu uzturēšanas līmeņa izvēles kritēriju ir jāizvēlas minimālas izmaksas visai sabiedrībai kopumā. Lietuvas un citu valstu pieredze palīdzēja izveidot Lietuvas nacionālas nozīmes ceļu tīkla ziemas uzturēšanas līmeņu novērtēšanas modeli, kuru tikpat labi var lietot arī citās valstīs. Dotais modelis varētu būt efektīvs rīks optimālo ziemas uzturēšanas līmeņu izvēlē, kas ekonomiski pamatotu ziemas ceļu uzturēšanas stratēģiju, kura vislabāk atbilst sabiedrības vajadzībāmlav
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 127-134
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyCentral & Eastern European Academic Source (CEEAS)
dc.relation.isreferencedbyComputers & Applied Sciences Complete
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyINSPEC
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/bjrbe.2017.15
dc.subjectPeļņas/ izdevumu analīze
dc.subjectUzturēšanas līmenis
dc.subjectSlīdamību samazinoši materiāli
dc.subjectAutoceļu ziemas uzturēšana.
dc.subjectSD04 - Tvarus statinių gyvavimo ciklas / Sustainable lifecycle of the buildings
dc.titleAssessment model of levels for winter road maintenance
dc.title.alternativeKelių priežiūros lygių vertinimo modelis
dc.title.alternativeAutoceļu ziemas uzturēšanas līmeņu novērtēšanas modelis
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references27
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.ltspecializationsL104 - Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos / New production processes, materials and technologies
dc.subject.ltNaudos ir sąnaudų analizė
dc.subject.ltPriežiūros lygis
dc.subject.ltSlidumą mažinančios medžiagos
dc.subject.ltKelių priežiūra žiemą.
dc.subject.enCost-benefit analysis
dc.subject.enLevel of maintenance
dc.subject.enSlipperiness reducing materials
dc.subject.enWinter road maintenance.
dcterms.sourcetitleThe Baltic journal of road and bridge engineering
dc.description.issueno. 2
dc.description.volumeVol. 12
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000404322800007
dc.identifier.doi10.3846/bjrbe.2017.15
dc.identifier.elaba23018535


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record