dc.contributor.author | Krupowicz, Wioleta | |
dc.contributor.author | Sobolewska-Mikulska, Katarzyna | |
dc.contributor.author | Burinskienė, Marija | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:43:05Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:43:05Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1822-427X | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/116293 | |
dc.description.abstract | Activities aimed at the improvement of instruments of rural development have been undertaken in Europe for many years. Those focusing on the changing the ownership structure, implemented through the traditional process of land consolidation, are gradually replaced by multifunctional activities for rural development, considering elements of environmental protection, agricultural landscape management, and solutions concerning soil and water protection. Such development must be accompanied by the application of new pro-ecological design and material-technological solutions regarding the construction of rural roads. The roads should be designed with possibly the fullest consideration of a rich resource of data on a given area, performance of many spatial analyses, and decision making in the scope of selection of the most appropriate solutions acceptable to all stakeholders (e.g. residents, farmers, local authorities, entrepreneurs, and investors). The article presents the concept of a model solution of the development of the rural road network based on the multiple-criteria model of spatial analyses with the application of the Analytic Hierarchy Process method. The research process was conducted in the geographic information systems environment. The importance of the proposed methodology was verified in actual conditions based on the example of the Harta village located in the southern part of Poland. The obtained results suggest that the process of development of rural roads with the application of the multiple-criteria model of spatial analyses is more accurate, more efficient than the traditional design method, and considers the requirements of the sustainable development of rural areas. Moreover, it permits presentation of solutions in the form of maps to the local community, almost in real time, and making excellent decisions with its active participation. | eng |
dc.description.abstract | Užmiesčio teritorijų plėtros priemonės Europoje tobulinamos jau daugelį metų. Ši veikla sutelkta į nuosavybės struktūros pakeitimą, įgyvendinamą tradiciniu žemės konsolidacijos būdu, į užmiesčio teritorijų plėtros daugiafunkcę veiklą, kurioje atsižvelgiama į aplinkos apsaugos, agrokultūrinio kraštovaizdžio valdymo elementus bei sprendimus dėl grunto ir vandens apsaugos. Tokia plėtra turi būti lydima naujų proekologinių projektavimo, medžiagų ir technologinių sprendinių taikymo užmiesčio kelių statybos srityje. Projektuojant kelius, būtina kuo atidžiau atsižvelgti į duomenų apie tam tikrą teritoriją išteklius, daugelio erdvinių analizių rezultatus ir pasirinkti tinkamiausius sprendinius, priimtinus visoms suinteresuotosioms šalims (gyventojams, ūkininkams, vietos valdžios institucijoms, verslininkams ir investuotojams). Straipsnyje pateikta užmiesčio kelių tinklo plėtros modelio koncepcija, remiantis daugiakriteriu erdvinės analizės modeliu ir taikant analitinės hierarchijos proceso metodą. Tyrimas atliktas geografinės informacinės sistemos aplinkoje. Pasiūlytos metodologijos svarba patikrinta realiomis sąlygomis, naudojant Hartos kaimo, esančio pietinėje Lenkijos dalyje, pavyzdį. Gauti rezultatai rodo, kad užmiesčio kelių plėtros procesas, taikant daugiakriterį erdvinės analizės modelį, yra tikslesnis ir efektyvesnis nei tradicinis projektavimo metodas, be to, jame atsižvelgiama į užmiesčio teritorijų tvarios plėtros reikalavimus. Jis taip pat leidžia atvaizduoti sprendinius žemėlapyje ir pateikti juos vietos bendruomenei beveik realiuoju laiku, o bendruomenei aktyviai dalyvaujant, priimti labai gerus sprendimus. | lit |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 48-56 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.relation.isreferencedby | INSPEC | |
dc.relation.isreferencedby | Central & Eastern European Academic Source (CEEAS) | |
dc.relation.isreferencedby | Computers & Applied Sciences Complete | |
dc.relation.isreferencedby | Science Citation Index Expanded (Web of Science) | |
dc.relation.isreferencedby | Scopus | |
dc.source.uri | https://doi.org/10.3846/bjrbe.2017.06 | |
dc.subject | SD01 - Architektūra, urbanistika, kraštovaizdžio architektūra, teritorijų planavimas / Architecture, urban planning, landscape architecture and regional planning | |
dc.title | Modern trends in road network development in rural areas | |
dc.title.alternative | Šiuolaikinės užmiesčio kelių tinklo plėtros tendencijos | |
dc.type | Straipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB | |
dcterms.references | 16 | |
dc.type.pubtype | S1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article | |
dc.contributor.institution | Warsaw University of Technology | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.researchfield | T 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering | |
dc.subject.researchfield | T 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | Analitinės hierarchijos procesas | |
dc.subject.lt | Plėtra | |
dc.subject.lt | Aplinka | |
dc.subject.lt | Daugiakriterė analizė | |
dc.subject.lt | Kelias | |
dc.subject.lt | Užmiesčio teritorijos | |
dc.subject.lt | Tvarumas. | |
dc.subject.en | Analytic Hierarchy Process | |
dc.subject.en | Development | |
dc.subject.en | Environment | |
dc.subject.en | Multiple-criteria analysis | |
dc.subject.en | Road | |
dc.subject.en | Rural areas | |
dc.subject.en | Sustainability | |
dcterms.sourcetitle | The Baltic journal of road and bridge engineering | |
dc.description.issue | no. 1 | |
dc.description.volume | Vol. 12 | |
dc.publisher.name | VGTU | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 000398246400006 | |
dc.identifier.doi | 10.3846/bjrbe.2017.06 | |
dc.identifier.elaba | 21087632 | |