Show simple item record

dc.contributor.authorAleksandravičiūtė, Vaiva
dc.contributor.authorŠerevičienė, Vaida
dc.date.accessioned2023-09-18T16:43:18Z
dc.date.available2023-09-18T16:43:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000032780
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/116325
dc.description.abstractTransporto sukeliama oro tarša yra viena iš aktualiausių problemų šalyje. Vienas iš transporto išmetamų į aplinką teršalų yra azoto dioksidas, kuris neigiamai veikia augalų lapiją. Esant 30 μg/m3 koncentracijai azoto dioksido, suintensyvėja defoliacijos procesas, sulėtėja medžių augimas, atsiranda nespecifinės lapų chlorozės požymių. Tyrimo tikslas − ištirti NO2 koncentracijas ir įvertinti defoliacijos proceso intensyvumą skirtingo intensyvumo eismo zonose. Azoto dioksido kiekiui nustatyti naudojami difuziniai ėmikliai, kurie eksponuojami po 2 savaites ir tiriami laboratorijoje. Lajos defoliacija nustatoma lyginant tiriamą medį su etaloniniu medžiu, kuris turi visus (100 %) lapus. Mieste pagrindinis azoto dioksido šaltinis yra pravažiuojantis transportas, todėl tyrimo rezultatai atspindės esamą situaciją.lit
dc.description.abstractTransport caused air pollution is one of the most topical problems in the country. One of the pollutants emitted by the vehicles into the environment is nitrogen dioxide, which adversely affects the plant foliage. At nitrogen dioxide concentration of 30 μg/m3, defoliation process becomes more intense, the growth of trees becomes slower and non-specific leaf choruses symptoms become evident. The aim of research is to investigate of NO2 concentrations and assess the intensity of defoliation process within traffic areas of different intensity. To determine nitrogen dioxide content, the diffusion samplers, which are exhibited after 2 weeks and analyzed in a laboratory, are used. Crown defoliation is determined by comparing the tree to be researched with a reference tree that has all leaves (100%). The main source of nitrogen dioxide in the city is passing vehicles; therefore, research results will reflect the current situation.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 365-369
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttp://dx.doi.org/10.3846/mla.2016.944
dc.subjectAE01 - Aplinkos sistemos ir aplinkos apsaugos technologijos / Environmental systems and environment protection technologies
dc.titleAzoto dioksido įtaka defoliacijos procesui skirtingo intensyvumo eismo zonose
dc.title.alternativeInfluence of nitrogen dioxide on defoliation process within the traffic areas of different intensity
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references19
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.ltspecializationsL102 - Energetika ir tvari aplinka / Energy and a sustainable environment
dc.subject.ltAzoto dioksidas
dc.subject.ltDefoliacija
dc.subject.ltOro tarša
dc.subject.ltAutomobilių transportas
dc.subject.ltEismo intensyvumas
dc.subject.ltMedžių laja
dc.subject.enNitrogen dioxide
dc.subject.enDefoliation
dc.subject.enAir pollution
dc.subject.enRoad transport
dc.subject.enTraffic
dc.subject.enTree crown
dcterms.sourcetitleMokslas - Lietuvos ateitis : Aplinkos apsaugos inžinerija = Science - Future of Lithuania : Environmental protection engineering
dc.description.issueNr. 4
dc.description.volumeT. 8
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2016.944
dc.identifier.elaba19576081


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record