dc.contributor.author | Riaubienė, Edita | |
dc.contributor.author | Nekrošius, Liutauras | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:48:46Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:48:46Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 9786094579721 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000033157 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/117151 | |
dc.description.abstract | Konferencijos "Švietimo architektūra' tikslas — aptarti architektūros ir ugdymo paradigmų sąveiką ir kaitą. Gerovės visuomenės kūrimas kaip esminis Lietuvos pažangos tikslas tiesiogiai priklauso nuo švietimo sistemos pokyčių sėkmės. Tikimasi, kad bendra edukologų, architektų, istorikų ir kitų švietimo iššūkius analizuojančių sričių atstovų diskusija taps postūmiu bendrai mokyklų kokybinės raidos koncepcijai kurti. Šiuolaikinė edukacinė sistema Lietuvoje tebėra atsieta nuo ugdymo procesams realizuoti skirtų fizinių erdvių. Šiandienės mokyklos pastato kokybė neretai apibūdinama tik šiluminio efektyvumo rodikliais ar naujai apdailintu eksterjeru. Energiniai parametrai ir elementariosios higienos reikalavimų tenkinimas yra būtinas, bet tik pirmasis žingsnis kuriant ugdymuisi palankias erdves. Siekiant pereiti į kitą etapą, numatantį kokybinę mokyklos erdvės pertvarką, svarbu suvokti ugdymo nuostatų ir fizinės aplinkos sinerginį ryšį, identifikuoti mokyklos architektūrą kaip neatsiejamą ugdymo(si) sistemos dalį, atsižvelgiant į galimą architektūrinės aplinkos programuojantį poveikį ugdomųjų sąmonei ir sutelkti edukologų, architektų ir kitų suinteresuotųjų pajėgas, formuojant naujosios kartos harmoningą ugdymą atitinkančią fizinę aplinką. | lit |
dc.description.abstract | The conference “Educational Architecture“ aims to discuss the interaction and relationship between architecture and educational philosophies. The future of the welfare society, which is the ultimate goal of Lithuania’s progress, directly depends on the success of changes to the education system. We hope that the discussion among educators, architects, historians and the other specialists dealing with the challenges of education will drive forward the qualitative development of the modern learning space. The modern education system in Lithuania is still dissociated from the physical teaching and learning environment. The quality of a today’s school building is often characterized by the indicators of thermal performance or by a newly finished exterior. Compliance with the indispensable energy parameters and the hygiene requirements are only the first step in the development of space that is favourable to teaching and learning. Understanding the synergy between education provisions and physical environment are essential for the next step in the transformation of the quality of school space. It is necessary to acknowledge the school architecture as an integral part of the education system, taking into account the possible programming impact of the built environment on the consciousness and cognitive capacities of students. It is particularly significant to mobilize educators, architects and other stakeholders for the shaping of the physical environment that is the best for the harmonious development of the new generation. | eng |
dc.format.extent | 22 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.source.uri | http://uploads.vgtu.lt/uploads/ape.vgtu.lt/santraukurinkinys.pdf | |
dc.subject | SD01 - Architektūra, urbanistika, kraštovaizdžio architektūra, teritorijų planavimas / Architecture, urban planning, landscape architecture and regional planning | |
dc.title | Mokslinės tarpdalykinės konferencijos "Švietimo architektūra" pranešimų santraukų rinkinys, 2016 m. lapkričio 18 d. VGTU Architektūros fakultetas, Vilnius = Scientific interdisciplinary conference "Educational Architecture" volume of abstracts | |
dc.type | Sudaryti mokslo darbai / Compiled research papers | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | K5 - Sudarytas mokslo darbas / Compiled scientific paper | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Architektūros fakultetas / Faculty of Architecture | |
dc.subject.researchfield | S 007 - Edukologija / Educology | |
dc.subject.researchfield | H 003 - Menotyra / Art studies | |
dc.subject.ltspecializations | L103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society | |
dc.publisher.name | VGTU | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 20219828 | |