Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorBrukštutė, Grėtė
dc.date.accessioned2023-09-18T16:48:53Z
dc.date.available2023-09-18T16:48:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000033264
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/117174
dc.description.abstractPranešime nagrinėjama ugdymo pobūdžio ir fizinės mokymosi aplinkos atitikties problema. Atlikus tyrimą mokyklų architektūros ir ugdymo nuostatų sąsajų tema, paaiškėjo, kad Lietuvoje mokyklų architektūrinei kokybei įtakos gali turėti teisinis reglamentavimas ir architekto kūrėjo intencijos. Pranešime tyrimo rezultatai lyginami su Geros mokyklos koncepcija, nagrinėjant, kiek iš tiesų dabartinės mokyklos atitinka šiuolaikinio ugdymo tikslus. Neretai naujai statomos mokyklos apsiriboja tik teisiniu reglamentavimu, nes mokyklos bendruomenė negali pasakyti, kokia edukacinė aplinka jiems būtų tinkama. Tokiu atveju architektas, projektuodamas naują mokyklą, gali remtis tik savo patirtimi ir pastatų projektavimo reglamentavimu. Tai galioja ir atnaujinant senus pastatus, kuriuose ypač pastebima funkcinė neatitiktis šiuolaikiniams ugdymo metodams. Tačiau netgi ir mokyklos modernizavimo proceso metu ieškoma geriausio ekonominio, o ne palankiausio mokyklos bendruomenei sprendimo. Teigiama, kad dabartinio mokyklos modelio centre — nebe mokytojas, o mokinys, kuriam būtinas jų tarpininkavimas. Tokį modelį galima taikyti ir mokyklos projektavimo ar atnaujinimo procese, kuriame turi dalyvauti ne tik architektas, pastato vartotojai, edukologai, bet ir kiti suinteresuoti asmenys, siekiantys sukurti šiuolaikiniams edukaciniams poreikiams pritaikytas mokyklos erdves.lit
dc.description.abstractThe report focuses on the problem of the homogeneity of the educational character and the physical state of the learning environment. The performed analysis of the interrelation between the architecture of schools and educational provisions has shown that the architectural quality of Lithuanian schools could be affected by legal regulation and the intentions of the architect. The report compares the results of the research with the Concept of Good School by analysing how they actually conform to the contemporary educational aims. It is rather usual when newly constructed schools are subjected to legal regulation ex - clusively since the school community fails to name the exact educational environment to be the most con - venient. In this case, an architect designing a new school could only rely on his/her own experience and 8 legal acts regulating building engineering processes. The same attitude applies to the renovation of old educational buildings, which are in obvious functional disharmony with modern teaching methods. Even modernisation processes are oriented towards economically sound solutions rather than solutions, which could be favourable for a school community. It is stated that the modern model is student-centred rather than teacher-centred. Consequently, is requires their cooperation. The aforesaid model could apply to the engineering or renovation of school buildings due to the required involvement of all stakeholders, such as the architect, building users, educators, and other parties concerned, who strive for the creation of school spaces that comply with the up-to-date educational needs.eng
dc.format.extentp. 8-9
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.source.urihttp://uploads.vgtu.lt/uploads/ape.vgtu.lt/santraukurinkinys.pdf
dc.subjectSD01 - Architektūra, urbanistika, kraštovaizdžio architektūra, teritorijų planavimas / Architecture, urban planning, landscape architecture and regional planning
dc.titleUgdymo nuostatų įtaka mokyklų architektūrai
dc.typeKonferencijos pranešimo santrauka / Conference presentation abstract
dcterms.references0
dc.type.pubtypeT2 - Konferencijos pranešimo tezės / Conference presentation abstract
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyArchitektūros fakultetas / Faculty of Architecture
dc.subject.researchfieldH 003 - Menotyra / Art studies
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltMokyklų architektūra
dc.subject.ltUgdymo nuostatos
dc.subject.ltUgdymo aplinka
dc.subject.ltPastatų projektavimo reglamentavimas
dc.subject.ltMokyklų modernizavimas
dc.subject.enArchitecture of school buildings
dc.subject.enEducational provisions
dc.subject.enEducational environment
dc.subject.enRegulations of building design
dc.subject.enModernization of school buildings
dcterms.sourcetitleMokslinės tarpdalykinės konferencijos "Švietimo architektūra" pranešimų santraukų rinkinys, 2016 m. lapkričio 18 d. VGTU Architektūros fakultetas, Vilnius = Scientific interdisciplinary conference "Educational Architecture" volume of abstracts
dc.publisher.nameVGTU
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba20228090


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą