Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorRužinskas, Andrius
dc.date.accessioned2023-09-18T16:49:12Z
dc.date.available2023-09-18T16:49:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000033211
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/117234
dc.description.abstractLedo danga, esanti kelio važiuojamosios dalies paviršiuje, yra viena iš priežasčių, turinti įtakos eismo saugumui. Automobilio padangos savybės taip pat lemia eismo saugumą. Dauguma šiuolaikinių žiemos laikotarpiui skirtų padangų pasižymi geromis sukibimo su kelio danga, padengta ledu, savybėmis, tačiau kartais nepavyksta išvengti skaudžių eismo nelaimių. Nemažai išorinių veiksnių lemia padangos sukibimo sumažėjimą ir vienas iš jų – temperatūra. Straipsnyje siekta atskleisti termografijos, kaip šiuolaikinio inovatyvaus padangų diagnostikos būdo žiemos sąlygomis, potencialą. Karlsrūhės technologijų instituto laboratorijoje atliktas padangos ir ledo temperatūrų matavimas su būgniniu padangų tyrimo stendu, naudojant terminę kamerą. Tyrimas atliktas nagrinėjant išilginę rato dinamiką, t. y. stabdymą ir pagreitėjimą. Nustatyti termostatinės kameros optimalūs parametrai ir pateikti temperatūrų matavimo rezultatai, kurie parodė, jog labiausiai įšyla padangos protektoriaus grioveliai.lit
dc.description.abstractA road covered with ice is one of the most dangerous driving conditions and, in this case, tire plays an important role for traffic safety. The most of nowadays tires have good grip features on ice, but sometimes it’s not enough, especially when talking about the icy road condition. Many factors have significant influence on decrease of tire’s grip – one of them is temperature. The possibilities of using thermography in researches of tire and ice interaction were investigated in this paper. Measurements of tire and ice surfaces temperature were performed at Karlsruhe Institute of Technology with inner drum test bench using an infrared thermal camera. Longitudinal tire traction (braking and accelerating) were investigated and acting forces were measured too. Also optimal settings of thermal camera were determined and measurement results and discussion were presented.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 509-513
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.source.urihttp://dx.doi.org/10.3846/mla.2016.965
dc.subjectTD03 - Transporto sistemų ir eismo modeliavimas, optimizavimas, sauga ir valdymas / Transport systems and traffic modeling, optimization, safety and management
dc.titleAutomobilio padangos sąveikos su ledu termografiniai tyrimai
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references14
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltPadanga
dc.subject.ltLedas
dc.subject.ltTermografija
dc.subject.ltPadangos paviršiaus temperatūra
dc.subject.ltIšilginis slydimo koeficientas
dc.subject.enTire
dc.subject.enIce
dc.subject.enThermography
dc.subject.enTire temperature
dc.subject.enSlip
dcterms.sourcetitleMokslas - Lietuvos ateitis : Statyba, transportas, aviacinės technologijos = Science - Future of Lithuania : Civil and transport engineering, aviation technologies
dc.description.issueNr. 5
dc.description.volumeT. 8
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2016.965
dc.identifier.elaba20222868


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą