Show simple item record

dc.contributor.authorAbdoli, Maryam
dc.contributor.authorRostamzadeh, Reza
dc.contributor.authorFeizi, Jafarsadegh
dc.contributor.authorJokšienė, Izolda
dc.date.accessioned2023-09-18T16:54:38Z
dc.date.available2023-09-18T16:54:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1648-4460
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118060
dc.description.abstractCompetition is increasing in some market. In order to gain share and compete with firms, building consumer loyalty is a crucial factor. Current study's goal is examination of the practicality and applications of perceived value (PV) and customer satisfaction (CS) on customer loyalty (CL) in banking industry based on European customer satisfaction index (ECSI) model. The results showed that PV affected positively by customer image (CI), customer expectation (CE), perceived quality of hardware and software. In addition, PV influences CS. On the other hand, CS affects CL positively. Based on the results, CS is the most important factor in determining CL. Therefore, organizations should go beyond customers' initial needs, meet customers' expectations and focus on creating loyalty and faithfulness by building a long-term, profitable and mutual relationship rather than concentrating on customer satisfaction solely. This paper provides valuable insight into the measurement of ECSI model in banking industry.eng
dc.description.abstractKai kuriose rinkose konkurencija vis didėja. Siekiant užimti rinkos dalį ir konkuruoti su kitomis įmonėmis, labai svarbu ugdyti vartotojų lojalumą. Tyrimo tikslas – išanalizuoti bankininkystės sektoriaus klientų suvokiamos vertės (SV) ir pasitenkinimo (KP) taikymo praktiškumą klientų lojalumo (KL) atžvilgiu remiantis Europos vartotojų pasitenkinimo indekso (angl. ECSI) modeliu. Tyrimas atskleidė, kad SV teigiamai veikia tokie veiksniai, kaip klientų įvaizdis (KĮ), klientų lūkesčiai (KL), suvokiama techninės ir programinės įrangos kokybė. KP taip pat teikiamai veikia KL. Remiantis tyrimo rezultatais, KP yra svarbiausias veiksnys nustatyti KL. Taigi įmonės turėtų ne tik siekti patenkinti pirminius klientų poreikius ir lūkesčius, bet ir skirti didelį dėmesį klientų lojalumo ugdymui kuriant ilgalaikius naudingus tarpusavio santykius. Straipsnyje pateikiamos svarbios įžvalgos dėl ECSI modelio taikymo vertinant bankininkystės sektorių.lit
dc.format.extentp. 421-440
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyEconLit
dc.relation.isreferencedbySocial SciSearch
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyJournal Citation Reports/Social Sciences Edition (Thomson Reuters)
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.source.urihttp://www.transformations.knf.vu.lt/41a/article/impa
dc.subjectVE05 - Socioekonominių sistemų universalaus tvarumo tyrimai / Universal sustainability research
dc.titleImpact of perceived value and satisfaction on customer loyalty in banking industry
dc.title.alternativeBankininkystės sektoriaus klientų suprantamos vertės ir pasitenkinimo įtaka jų lojalumui
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references50
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionIslamic Azad University
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltKlientų lojalumas
dc.subject.ltSuvokiama vertė
dc.subject.ltKlientų pasitenkinimas
dc.subject.ltPrivatus sektorius
dc.subject.ltBankininkystė
dc.subject.enCustomer loyalty
dc.subject.enPerceived value
dc.subject.enCustomer satisfaction
dc.subject.enPrivate sector
dc.subject.enBanking
dcterms.sourcetitleTransformations in business & economics / Vilnius University, Brno University of Technology, University of Latvia
dc.description.issueno 2A (41A)
dc.description.volumeVol. 16
dc.publisher.nameKaunas Faculty of Vilnius University
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.doi000418877400007
dc.identifier.elaba25397317


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record