dc.contributor.author | Skorupa, Pavel | |
dc.contributor.author | Dubovičienė, Tatjana | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:55:38Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:55:38Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2351-714X | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118226 | |
dc.description.abstract | The current paper presents the analysis of pronouns as means of impersonal presentation in English quality press. The article gives the definition of the pronoun as a grammatical category and describes the use and purpose of impersonalization strategies. The data for the investigation was taken from the international English quality newspapers: The Financial Times (UK) and The Wall Street Journal (US), which are the leading daily broadsheet newspapers in the UK and the USA having millions of both print and online subscribers worldwide. The articles on political, economic, and social issues were chosen on a random basis and scrutinized for pronouns as means of impersonal presentation of fact. The body of 187 cases of impersonalization chosen for the analysis were divided into groups with focus on the grammatical category they belong to. The most and least often used classes of pronouns were identified and compared. The results of the current study may be useful for editors, journalists, writers, as well as for further study of impersonalization strategies in the English language. | eng |
dc.description.abstract | Straipsnyje analizuojami įvardžiai kaip beasmenio faktų pateikimo priemonė anglų rimtojoje spaudoje. Teorinėje straipsnio dalyje pateikiama įvardžio kaip gramatinės kategorijos apibrėžtis, aprašomi beasmenio pateikimo strategijų tikslai ir naudojimas. Tyrimo duomenys paimti iš angliškos rimtosios spaudos: „The Financial Times“ (JK) ir „The Wall Street Journal“ (JAV). Šie dienraščiai pirmauja Jungtinėje Karalystėje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose ir turi milijonus prenumeratorių. 187 beasmenio faktų pateikimo pavyzdžiai buvo suskirstyti į grupes, atsižvelgiant į gramatinę kategoriją, kuriai jie priklauso. Tyrimo metu buvo nustatytos ir palygintos dažniausiai bei rečiausiai vartojamos įvardžių kategorijos. Šito tyrimo rezultatai gali būti naudingi redaktoriams, žurnalistams, rašytojams, taip pat tolimesniems beasmenio pateikimo strategijų anglų kalboje tyrinėjimams. | lit |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 82-89 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.isreferencedby | MLA: International Bibliography | |
dc.relation.isreferencedby | DOAJ | |
dc.relation.isreferencedby | C.E.E.O.L | |
dc.relation.isreferencedby | Academic Search Complete | |
dc.subject | HLT - Humanistikos ir lituanistikos tyrimai / | |
dc.subject | HLTj - Užsienio kalbų ir lietuvių kalbos gretinamieji tyrimai / | |
dc.subject | HLTj01 - Romanų-germanų kalbų ir lietuvių kalbos gretinamieji tyrimai / | |
dc.title | Pronouns as means of impersonal presentation in English quality press | |
dc.title.alternative | Įvardžiai kaip beasmenio pateikimo priemonės anglų rimtojoje spaudoje | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 9 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.institution | Lietuvos edukologijos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Kūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries | |
dc.subject.researchfield | H 004 - Filologija / Philology | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | IK - Informacinės ir komunikacijos technologijos / Information and communication technologies | |
dc.subject.ltspecializations | L103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society | |
dc.subject.lt | Įvardis | |
dc.subject.lt | Beasmenis įvardis | |
dc.subject.lt | Asmeninis įvardis | |
dc.subject.lt | Nežymimasis / neapibrėžiamasis įvardis | |
dc.subject.lt | Skiriamasis įvardis | |
dc.subject.lt | Kiekybinis įvardis | |
dc.subject.lt | Rimtoji spauda. | |
dc.subject.en | Pronoun | |
dc.subject.en | Impersonal pronoun | |
dc.subject.en | Personal pronoun | |
dc.subject.en | Indefinite pronoun | |
dc.subject.en | Distributive pronoun | |
dc.subject.en | Quantitative pronoun | |
dc.subject.en | Quality press | |
dcterms.sourcetitle | Santalka: Filologija. Edukologija = Coactivity: Philology, Educology | |
dc.description.issue | no. 2 | |
dc.description.volume | Vol. 24 | |
dc.publisher.name | Technika | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 10.3846/cpe.2016.297 | |
dc.identifier.elaba | 22841097 | |