Show simple item record

dc.contributor.authorSkorupa, Pavel
dc.contributor.authorDubovičienė, Tatjana
dc.date.accessioned2023-09-18T16:55:38Z
dc.date.available2023-09-18T16:55:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2351-714X
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118226
dc.description.abstractThe current paper presents the analysis of pronouns as means of impersonal presentation in English quality press. The article gives the definition of the pronoun as a grammatical category and describes the use and purpose of impersonalization strategies. The data for the investigation was taken from the international English quality newspapers: The Financial Times (UK) and The Wall Street Journal (US), which are the leading daily broadsheet newspapers in the UK and the USA having millions of both print and online subscribers worldwide. The articles on political, economic, and social issues were chosen on a random basis and scrutinized for pronouns as means of impersonal presentation of fact. The body of 187 cases of impersonalization chosen for the analysis were divided into groups with focus on the grammatical category they belong to. The most and least often used classes of pronouns were identified and compared. The results of the current study may be useful for editors, journalists, writers, as well as for further study of impersonalization strategies in the English language.eng
dc.description.abstractStraipsnyje analizuojami įvardžiai kaip beasmenio faktų pateikimo priemonė anglų rimtojoje spaudoje. Teorinėje straipsnio dalyje pateikiama įvardžio kaip gramatinės kategorijos apibrėžtis, aprašomi beasmenio pateikimo strategijų tikslai ir naudojimas. Tyrimo duomenys paimti iš angliškos rimtosios spaudos: „The Financial Times“ (JK) ir „The Wall Street Journal“ (JAV). Šie dienraščiai pirmauja Jungtinėje Karalystėje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose ir turi milijonus prenumeratorių. 187 beasmenio faktų pateikimo pavyzdžiai buvo suskirstyti į grupes, atsižvelgiant į gramatinę kategoriją, kuriai jie priklauso. Tyrimo metu buvo nustatytos ir palygintos dažniausiai bei rečiausiai vartojamos įvardžių kategorijos. Šito tyrimo rezultatai gali būti naudingi redaktoriams, žurnalistams, rašytojams, taip pat tolimesniems beasmenio pateikimo strategijų anglų kalboje tyrinėjimams.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 82-89
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyMLA: International Bibliography
dc.relation.isreferencedbyDOAJ
dc.relation.isreferencedbyC.E.E.O.L
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.subjectHLT - Humanistikos ir lituanistikos tyrimai /
dc.subjectHLTj - Užsienio kalbų ir lietuvių kalbos gretinamieji tyrimai /
dc.subjectHLTj01 - Romanų-germanų kalbų ir lietuvių kalbos gretinamieji tyrimai /
dc.titlePronouns as means of impersonal presentation in English quality press
dc.title.alternativeĮvardžiai kaip beasmenio pateikimo priemonės anglų rimtojoje spaudoje
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references9
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionLietuvos edukologijos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsIK - Informacinės ir komunikacijos technologijos / Information and communication technologies
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltĮvardis
dc.subject.ltBeasmenis įvardis
dc.subject.ltAsmeninis įvardis
dc.subject.ltNežymimasis / neapibrėžiamasis įvardis
dc.subject.ltSkiriamasis įvardis
dc.subject.ltKiekybinis įvardis
dc.subject.ltRimtoji spauda.
dc.subject.enPronoun
dc.subject.enImpersonal pronoun
dc.subject.enPersonal pronoun
dc.subject.enIndefinite pronoun
dc.subject.enDistributive pronoun
dc.subject.enQuantitative pronoun
dc.subject.enQuality press
dcterms.sourcetitleSantalka: Filologija. Edukologija = Coactivity: Philology, Educology
dc.description.issueno. 2
dc.description.volumeVol. 24
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/cpe.2016.297
dc.identifier.elaba22841097


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record