Show simple item record

dc.contributor.authorSmaliukienė, Rasa
dc.contributor.authorKorsakienė, Renata
dc.contributor.authorPrakapas, Romas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:56:56Z
dc.date.available2023-09-18T16:56:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1648-4541
dc.identifier.other(BIS)MRU02-000006271
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118413
dc.description.abstractStraipsnyje pateikiamas tyrimas, kuriuo siekiama nustatyti ryšį tarp individo gebėjimų ugdymo ir institucinės kompetencijos, reikalingos efektyviai atlikti institucijos funkcijas. Teorinei analizei taikytas kritinės analizės metodas, įvertintos gebėjimų teorijos tolesnio plėtojimo galimybės. Empirinis tyrimas, pagrįstas kokybinių ir kiekybinių tyrimų tradicija, leido surinkti informaciją, kuria remiantis patikrinta individo gebėjimų įtaka organizaciniam efektyvumui. Savivaldybių, švietimo skyriai buvo pasirinkti tyrimo objektu - buvo atlikti 9 interviu su švietimo specialistais ir apklausti 395 mokyklų vadovai ir savivaldybių Švietimo specialistai. Tyrimų rezultatai leidžia teigti, kad savivaldybių švietimo specialistai turi pakankamai dalykinių, socialinių ir kognityvinių gebėjimų, tačiau jie nėra naudojami vykdant vieną iš skyriui priskirtų funkcijų-konsultavimą. Kiekybiniame tyrime kelta hipotezė, kad dalykiniai, socialiniai ir kognityviniai gebėjimai pozityviai veikia tarnautojo konsultacinę veiklos plėtotę, nepasitvirtino. Išskiriant alternatyvias institucinės kompetencijos plėtojimo koncepcijas, dauguma jų yra orientuotos į refleksiją, išankstinių standartų atmetimą ir ilgalaikiškumą. Tai leidžia sukurti tvarią institucinę kompetenciją.lit
dc.description.abstractThe present study was designed to test the relationship between organisational competence and individual competence development within an organisation. A framework was applied based on a theoretical discussion about the competence development theory. A critical approach was used by presenting outcomes of the previous theoretical studies. An empirical research based on qualitative and quantitative approaches was used to collect information regarding the impact of individual competence on organisational performance. Local education authorities (LEAs) were used as research objects - 9 interviews were performed with educational specialists and 395 school principals, and LEA servants were questioned. It was found out that individual competence has no impact on LEA organisational competence and does not help to perform LEAs' consultant function. As an alternative, concepts related to the competence development approach within the organisation were identified. These concepts are based on reflection, refusal of the standards and orientation towards long-term performance and sustainability of organisational competence.eng
dc.format.extentp. 55-60 :
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyLOGIN (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyCentral & Eastern European Academic Source (CEEAS)
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.relation.isreferencedbyBusiness Source Complete
dc.titleŽmogiškųjų išteklių gebėjimai : teorija ir kritika
dc.title.alternativeHuman resources competence : theory and critics
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references22
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionMykolo Romerio universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.ltŽmogiškieji ištekliai
dc.subject.ltGebėjimai
dc.subject.enHuman resources
dc.subject.enCompetence
dcterms.sourcetitleViešasis administravimas = Public administration : [teorinis ir praktinis žurnalas]
dc.description.issueNr. 3-4(23-24)
dc.publisher.nameViešojo administravimo lavinimo asociacija
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiVGT02-000020876
dc.identifier.elaba2877262


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record