Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorDumbliauskas, Vytautas
dc.contributor.authorGrigonis, Vytautas
dc.contributor.authorRyliškė, Jūratė
dc.date.accessioned2023-09-18T16:59:37Z
dc.date.available2023-09-18T16:59:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1822-427X
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118602
dc.description.abstractMost of the Lithuanian cities try to achieve public transport priority by the provision of special dedicated public transport lanes. However, the possible priority measures at signalised intersections receive less attention. This paper explains common signal control strategies applied at isolated intersections in the cities around the world and estimated their effects on the travel times of both, public transport and general traffic. The analysis employs well recognised PTV VISSIM simulation environment and VisVAP graphical programming interface to implement and test priority measures under question. The results indicate that priority actions significantly reduce public transport delays up to 60%, without high adverse impact on general traffic delays.eng
dc.description.abstractDaugelyje Lietuvos miestų siekiama užtikrinti viešojo transporto prioritetą plėtojant viešojo transporto juostas. Reguliavimo šviesoforais strategijos, kurios suteikia prioritetą viešajam transportui sankryžose, yra mažiau analizuojamos ir beveik netaikomos Lietuvoje. Šiame straipsnyje nagrinėjamos reguliavimo šviesoforais strategijos izoliuotose sankryžose ir strategijų įtaka viešojo transporto bei visų kitų transporto priemonių laiko sąnaudoms. Atliekant analizę buvo naudota gerai žinoma PTV VISSIM transporto srautų modeliavimo aplinka ir VisVAP grafinio programavimo aplinka. Ją naudojant sukurtos ir apibrėžtos viešojo transporto prioritetą užtikrinančios priemonės šviesoforu reguliuojamose sankryžose. Modeliavimo rezultatai rodo, kad viešojo transporto prioritetą užtikrinančios priemonės sumažina viešojo transporto laiko sąnaudas šviesoforais reguliuojamose sankryžose iki 60 % ir nesukelia didelių gaiščių visoms kitoms transporto priemonėms.lit
dc.description.abstractLielākā daļa Lietuvas pilsētu mēģina sasniegt sabiedriskā transporta prioritāti ieviešot speciālas sabiedriskā transporta joslas. Tai pat laikā prioritātes pasākumiem regulētos ceļa mezglos nav pietiekami liela uzmanība. Dotajā rakstā skaidrotas vispārējās atsevišķos ceļu mezglos lietotās signālu vadības stratēģijas pasaules pilsētās un to ietekmes novērtējums uz sabiedriskā transporta un visas satiskmes braukšanas laiku. Pārbaudāmo prioritātes pasāķumu analīzē izmantota labi pazīstamā VISSIM imitācijas programma ar VisVAP grafiskās programmēšanas interfeisu. Rezultāti norāda, ka prioritātes pasākumi var būtiski samazināt laika zudumus sabiedriskajā transport – līdz pat 60%, daudz nepalielinot laika zudumus visai satiksmei.lav
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 187-192
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyVINITI
dc.relation.isreferencedbyTRIS Online
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyCurrent Abstracts (EBSCO)
dc.relation.isreferencedbyINSPEC
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/bjrbe.2017.23
dc.subjectSabiedriskā transporta prioritāte
dc.subjectVISSIM
dc.subjectVisVAP
dc.subjectSignālu vadības stratēģijas
dc.subjectTD03 - Transporto sistemų ir eismo modeliavimas, optimizavimas, sauga ir valdymas / Transport systems and traffic modeling, optimization, safety and management
dc.titleEstimating the effects of public transport priority measures at signal controlled intersections
dc.title.alternativeViešojo transporto prioritetą užtikrinančių priemonių veiksmingumo vertinimas šviesoforais reguliuojamose sankryžose
dc.title.alternativeSabiedriskā transporta prioritātes efektu novērtējums regulējamos ceļa mezglos
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references13
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltViešojo transporto prioritetas
dc.subject.ltPTV VISSIM
dc.subject.ltVisVAP
dc.subject.ltReguliavimo šviesoforais strategijos
dc.subject.enPublic transport priority
dc.subject.enPTV VISSIM
dc.subject.enVisVAP
dc.subject.enSignal control strategies
dcterms.sourcetitleThe Baltic Journal of Road and Bridge Engineering
dc.description.issueno. 3
dc.description.volumeVol. 12
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000412152400007
dc.identifier.doi2-s2.0-85030836231
dc.identifier.doi10.3846/bjrbe.2017.23
dc.identifier.elaba24104123


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą