dc.contributor.author | Dumbliauskas, Vytautas | |
dc.contributor.author | Grigonis, Vytautas | |
dc.contributor.author | Ryliškė, Jūratė | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:59:37Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:59:37Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1822-427X | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118602 | |
dc.description.abstract | Most of the Lithuanian cities try to achieve public transport priority by the provision of special dedicated public transport lanes. However, the possible priority measures at signalised intersections receive less attention. This paper explains common signal control strategies applied at isolated intersections in the cities around the world and estimated their effects on the travel times of both, public transport and general traffic. The analysis employs well recognised PTV VISSIM simulation environment and VisVAP graphical programming interface to implement and test priority measures under question. The results indicate that priority actions significantly reduce public transport delays up to 60%, without high adverse impact on general traffic delays. | eng |
dc.description.abstract | Daugelyje Lietuvos miestų siekiama užtikrinti viešojo transporto prioritetą plėtojant viešojo transporto juostas. Reguliavimo šviesoforais strategijos, kurios suteikia prioritetą viešajam transportui sankryžose, yra mažiau analizuojamos ir beveik netaikomos Lietuvoje. Šiame straipsnyje nagrinėjamos reguliavimo šviesoforais strategijos izoliuotose sankryžose ir strategijų įtaka viešojo transporto bei visų kitų transporto priemonių laiko sąnaudoms. Atliekant analizę buvo naudota gerai žinoma PTV VISSIM transporto srautų modeliavimo aplinka ir VisVAP grafinio programavimo aplinka. Ją naudojant sukurtos ir apibrėžtos viešojo transporto prioritetą užtikrinančios priemonės šviesoforu reguliuojamose sankryžose. Modeliavimo rezultatai rodo, kad viešojo transporto prioritetą užtikrinančios priemonės sumažina viešojo transporto laiko sąnaudas šviesoforais reguliuojamose sankryžose iki 60 % ir nesukelia didelių gaiščių visoms kitoms transporto priemonėms. | lit |
dc.description.abstract | Lielākā daļa Lietuvas pilsētu mēģina sasniegt sabiedriskā transporta prioritāti ieviešot speciālas sabiedriskā transporta joslas. Tai pat laikā prioritātes pasākumiem regulētos ceļa mezglos nav pietiekami liela uzmanība. Dotajā rakstā skaidrotas vispārējās atsevišķos ceļu mezglos lietotās signālu vadības stratēģijas pasaules pilsētās un to ietekmes novērtējums uz sabiedriskā transporta un visas satiskmes braukšanas laiku. Pārbaudāmo prioritātes pasāķumu analīzē izmantota labi pazīstamā VISSIM imitācijas programma ar VisVAP grafiskās programmēšanas interfeisu. Rezultāti norāda, ka prioritātes pasākumi var būtiski samazināt laika zudumus sabiedriskajā transport – līdz pat 60%, daudz nepalielinot laika zudumus visai satiksmei. | lav |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 187-192 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.relation.isreferencedby | ICONDA | |
dc.relation.isreferencedby | Scopus | |
dc.relation.isreferencedby | VINITI | |
dc.relation.isreferencedby | TRIS Online | |
dc.relation.isreferencedby | TOC Premier | |
dc.relation.isreferencedby | Current Abstracts (EBSCO) | |
dc.relation.isreferencedby | INSPEC | |
dc.relation.isreferencedby | Science Citation Index Expanded (Web of Science) | |
dc.source.uri | https://doi.org/10.3846/bjrbe.2017.23 | |
dc.subject | Sabiedriskā transporta prioritāte | |
dc.subject | VISSIM | |
dc.subject | VisVAP | |
dc.subject | Signālu vadības stratēģijas | |
dc.subject | TD03 - Transporto sistemų ir eismo modeliavimas, optimizavimas, sauga ir valdymas / Transport systems and traffic modeling, optimization, safety and management | |
dc.title | Estimating the effects of public transport priority measures at signal controlled intersections | |
dc.title.alternative | Viešojo transporto prioritetą užtikrinančių priemonių veiksmingumo vertinimas šviesoforais reguliuojamose sankryžose | |
dc.title.alternative | Sabiedriskā transporta prioritātes efektu novērtējums regulējamos ceļa mezglos | |
dc.type | Straipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB | |
dcterms.references | 13 | |
dc.type.pubtype | S1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.researchfield | T 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | Viešojo transporto prioritetas | |
dc.subject.lt | PTV VISSIM | |
dc.subject.lt | VisVAP | |
dc.subject.lt | Reguliavimo šviesoforais strategijos | |
dc.subject.en | Public transport priority | |
dc.subject.en | PTV VISSIM | |
dc.subject.en | VisVAP | |
dc.subject.en | Signal control strategies | |
dcterms.sourcetitle | The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering | |
dc.description.issue | no. 3 | |
dc.description.volume | Vol. 12 | |
dc.publisher.name | Technika | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 000412152400007 | |
dc.identifier.doi | 2-s2.0-85030836231 | |
dc.identifier.doi | 10.3846/bjrbe.2017.23 | |
dc.identifier.elaba | 24104123 | |