Show simple item record

dc.contributor.authorRamūnas, Vaidas
dc.contributor.authorVaitkus, Audrius
dc.contributor.authorLaurinavičius, Alfredas
dc.contributor.authorČygas, Donatas
dc.contributor.authorŠiukščius, Aurimas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:59:57Z
dc.date.available2023-09-18T16:59:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1822-427X
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118702
dc.description.abstractAs the railway lifespan is the main criterion for selection of the aggregate for ballast and for planning the maintenance of the railroad, it is important to define the relationship between the particle load resistant characteristics and a lifetime of ballast in structure. Assessment of the quality of the ballast aggregate particles under dynamic and static loading reflect both, the toughness and hardness, and these are identified with the Los Angeles Abrasion and Micro-Deval Abrasion values. The model formerly developed by Canadian Pacific Railroads was adapted to predict possible loads expressed in cumulated tonnes. Different ballast aggregate mixtures were tested in the laboratory including dolomite and granite. Calculated potential gross tonnage (expressed in Million Gross Tonnes) of the railway per lifetime for each different aggregate type presented. The outcome of this research is established classification system of railway ballast aggregate and defined Los Angeles Abrasion and Micro-Deval Abrasion values of aggregate dependently on required lifetime.eng
dc.description.abstractIlgalaikiškumas – pagrindinis balasto užpildo parinkimo ir geležinkelio kelio priežiūros planavimo kriterijus, todėl svarbu nustatyti ryšį tarp dalelių atsparumo apkrovoms parametrų ir balasto užpildo darbo konstrukcijoje ilgalaikiškumo. Balasto užpildo dalelių kokybės vertinimas, esant dinaminėms ir statinėms apkrovoms, parodo medžiagos patvarumą ir kietumą, o jie identifikuojami Los Andželo ir Devalio vertėmis. Kanados Ramiojo vandenyno pakrantės geležinkelių sudarytas modelis buvo pritaikytas galimoms suminėms kelio konstrukcijos apkrovoms tonomis prognozuoti. Buvo atlikti bandymai su dolomito ir granito skirtingos granuliometrinės sudėties balasto užpildais. Nustatytas galimas bruto tonažas (apkrovos išreikštos milijonais bruto tonų) geležinkelio kelio naudojimo laikotarpiui, esant skirtingos rūšies užpildams. Tyrimo rezultatas – sudaryta geležinkelio kelio balasto klasifikacijos sistema ir nustatytos balasto medžiagos Los Andželo ir Devalio vertės reikalaujamam ilgalaikiškumui užtikrinti.lit
dc.description.abstractTā kā dzelzceļa kalpošanas laiks ir galvenais kritērijs, izvēloties balasta šķembas un plānojot uzturēšanu, tad ir svarīgi definēt sakarību starp šķembu slodzes pretestību un balasta kalpošanas laiku konstrukcijā. Balasta šķembu kvalitātes novērtējums dinamiskā un statiskā slogojumā parādīs gan to stingumu gan stiprību un šos lielumus var identificēt ar Losandželosas testu un mikro Deval drupināmību. Lai varētu prognozēt kravu apjomu, ko raksturo ar kumulatīvo tonnāžu, tika adaptēta iepriekš izstrādātā Canadian Pacific Railroads metode. Laboratorijā pārbaudīja dažādu balasta šķembu maisījumus, ieskaitot granīta un dolomīta šķembas. Rezultātā katram šķembu tipam aprēķināta dzelzeļa kalpošanas laikā pārlaižamā kravu tonnāža. Pētījuma rezultātā iegūta dzelzceļa balasta šķembu klasifikācijas sistēma un definētas šķembu Losandželosas un mikro Deval drupināmības skaitliskās vērtības atkarībā no vajadzīgā kalpošanas laika.lav
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 203-209
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyINSPEC
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/bjrbe.2017.25
dc.subjectŠķembu izvēle
dc.subjectBalasts
dc.subjectKalpošanas laiks
dc.subjectLosandželosas metode
dc.subjectMehāniskās īpašības
dc.subjectMikro – Deval
dc.subjectSD03 - Pažangios statybinės medžiagos, statinių konstrukcijos ir technologijos / Innovative building materials, structures and techniques
dc.titlePrediction of lifespan of railway ballast aggregate according to mechanical properties of it
dc.title.alternativeBalasto ilgalaikiškumo prognozavimas pagal jo mechanines savybes
dc.title.alternativeDzelzceļa balasta šķembu kalpošanas laika prognozēšana saskaņā ar to mehāniskajām īpašībām
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references16
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionJSC VIACON
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.ltspecializationsL104 - Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos / New production processes, materials and technologies
dc.subject.ltBalastas
dc.subject.ltIlgalaikiškumas
dc.subject.ltLos Andželo rodiklis
dc.subject.ltMedžiagos parinkimas
dc.subject.ltMechaninės savybės
dc.subject.ltDevalio rodiklis.
dc.subject.enAggregate selection
dc.subject.enBallast
dc.subject.enLifespan
dc.subject.enLos Angeles Abrasion
dc.subject.enMechanical properties
dc.subject.enMicro-Deval Abrasion
dcterms.sourcetitleThe Baltic journal of road and bridge engineering
dc.description.issueno. 3
dc.description.volumeVol. 12
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000412152400009
dc.identifier.doi2-s2.0-85030832560
dc.identifier.doi10.3846/bjrbe.2017.25
dc.identifier.elaba24196236


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record