Show simple item record

dc.contributor.authorKurilov, Jevgenij
dc.contributor.authorMeleško, Jaroslav
dc.contributor.authorKrikun, Irina
dc.date.accessioned2023-09-18T17:00:30Z
dc.date.available2023-09-18T17:00:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1392-0561
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118851
dc.description.abstractIn this paper, we present a methodology for personalizing learning in accordance with the needs of individual students by using an intelligent, multi-agent learning system and data mining. Learning personalization is implemented on the basis of several methods. The Felder and Silverman Learning Styles model is used to create student profiles, and the probabilistic suitability indexes are identified to interlink learning components (i.e., learning objects, learning activities and learning environments) with the learning styles of individual students. Other technologies, which were proposed for creating the learning system, are ontologies, recommender system, intelligent software agents and educational data mining/learning analytics. Personalized learning units are referred to here as learning units composed of the learning components that have the highest probabilistic suitability indexes for particular students. In the paper, first, a systematic review on the application of intelligent software agents in learning is performed using the Clarivate Analytics Web of Science database. Second, we present the methods for personalizing the intelligent technologies of learning application, which are used to create optimized learning units for individual students. The developed student profiles and personalized learning units are further corrected by applying the methods and tools of data mining. The model of an intelligent, multi-agent learning system, based on the application of the aforementioned technologies, is presented in more detail. The principal success factors of the proposed methodology are the pedagogically sound vocabularies of learning components, an expert evaluation of the learning components in terms of their suitability for particular students as well as the application of ontologies, recommender systems, intelligent software agents and data mining.eng
dc.description.abstractStraipsnyje yra pristatyta mokymosi personalizavimo pagal besimokančiųjų poreikius metodologija, kurioje yra naudojamos intelektinė daugiaagentė mokymosi sistema ir duomenų tyryba. Mokymosi personalizavimas yra įgyvendinamas remiantis keliais metodais. Felderio ir Silverman mokymosi stilių modelis naudojamas besimokančiųjų profiliams kurti, o tikimybiniai tinkamumo rodikliai yra identifikuojami tam, kad būtų galima susieti mokomuosius komponentus (t. y. mokomuosius objektus, mokomąsias veiklas ir mokymosi aplinką) su konkrečių besimokančiųjų mokymosi stiliais. Kitos pasiūlytos mokymosi sistemos kūrimo technologijos yra ontologijos, rekomendavimo sistema, intelektiniai programiniai agentai ir edukacinių duomenų tyryba (mokymosi analitika). Personalizuotais mokomaisiais moduliais čia vadinami moduliai, sudaryti iš mokomųjų komponentų, kurie turi aukščiausius tikimybinius tinkamumo rodiklius konkrečių besimokančiųjų atžvilgiu. Straipsnyje visų pirma yra atlikta intelektinių programinių agentų taikymo švietime sisteminė apžvalga „Clarivate Analytics Web of Science“ duomenų bazėje. Antra, yra aprašyti mokymosi personalizavimo metodai, taikant intelektines technologijas mokomiesiems moduliams, optimizuotiems konkretiems besimokantiesiems, kurti. Sukurti besimokančiųjų profiliai ir personalizuoti mokomieji moduliai yra toliau koreguojami duomenų tyrybos metodais ir priemonėmis. Detaliau yra pristatomas intelektinės daugiaagentės mokymosi sistemos, grįstos minėtomis technologijomis, modelis. Esminiai pasiūlytos technologijos sėkmės veiksniai yra edukologijos atžvilgiu kokybiški mokomųjų komponentų žodynai, mokomųjų komponentų ekspertinis vertinimas jų tinkamumui konkretiems besimokantiesiems įvertinti, taip pat ontologijų, rekomendavimo sistemos, intelektinių programinių agentų ir duomenų tyrybos taikymas.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 30-43
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyLISA: Library and Information Science Abstracts
dc.source.urihttps://doi.org/10.15388/Im.2017.79.11381
dc.titleIntelligent multi-agent learning system applying educational data mining
dc.title.alternativeIntelektinė daugiaagentė mokymosi sistema, naudojanti edukacinių duomenų tyrybą
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references37
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyFundamentinių mokslų fakultetas / Faculty of Fundamental Sciences
dc.subject.researchfieldT 007 - Informatikos inžinerija / Informatics engineering
dc.subject.ltpersonalizavimas
dc.subject.ltmokymosi sistema
dc.subject.ltintelektinė daugiaagentė
dc.subject.ltedukacinių duomenų tyryba
dc.subject.enpersonalization
dc.subject.enintelligent multi-agent learning system
dc.subject.enlearning styles
dc.subject.enlearning units
dc.subject.enontologies
dc.subject.enrecommender system
dc.subject.enintelligent software agents
dc.subject.endata mining
dcterms.sourcetitleInformacijos mokslai
dc.description.volumeT. 79
dc.publisher.nameVilniaus universiteto leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.15388/Im.2017.79.11381
dc.identifier.elaba25740225


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record