Show simple item record

dc.contributor.authorKurilov, Jevgenij
dc.contributor.authorMinkevičius, Saulius
dc.contributor.authorKurilova, Julija
dc.contributor.authorVinogradova-Zinkevič, Irina
dc.date.accessioned2023-09-18T17:00:31Z
dc.date.available2023-09-18T17:00:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1392-0561
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118852
dc.description.abstractThe aim of this paper is to present the methodology (i.e., the model and method) for evaluating the acceptance, use and suitability of personalized learning units/scenarios for particular students. Learning units/scenarios are referred to here as the methodological sequences of learning components (learning objects, learning activities and the learning environment). High-quality learning units should consist of learning components optimized for particular students in accordance with their personal needs, e.g., learning styles. In the paper, optimized learning units mean learning units composed of the elements having the highest probabilistic suitability indexes for particular students in accordance with the Felder-Silverman learning styles model. The personalized learning unit evaluation methodology, presented in the paper, is based on (1) the well-known principles of the Multiple Criteria Decision Analysis for identifying evaluation criteria; (2) the Educational Technology Acceptance & Satisfaction Model (ETAS-M) based on a well-known Unified Theory on Acceptance and Use of Technology (UTAUT) model and (3) probabilistic suitability indexes for identifying learning component suitability to the needs of particular students, all in accordance with their learning styles. The methodology for evaluating the acceptance, use and suitability of personalized learning units for particular students, which is presented in the paper, is absolutely new in scientific literature. In the paper, there are also examples of implementing the methodology using different weights of evaluation criteria. This methodology is applicable in real life situations, where teachers have to help students create and apply learning units that are most suitable for their needs and thus to improve education quality and efficiency.eng
dc.description.abstractStraipsnio tikslas yra pristatyti personalizuotų mokomųjų modulių / scenarijų priimtinumo, naudojamumo ir tinkamumo konkretiems besimokantiesiems metodologiją (t. y. modelį ir metodą). Mokomaisiais moduliais / scenarijais čia vadinamos mokomųjų komponentų (mokomųjų objektų, mokomųjų veiklų ir mokomosios aplinkos) metodologinės sekos. Aukštos kokybės mokomieji moduliai turi būti sudaryti iš mokomųjų komponentų, kurie yra optimizuoti konkrečių besimokančių asmenų atžvilgiu pagal jų asmeninius poreikius, t. y. mokymosi stilius. Straipsnyje optimizuoti mokomieji moduliai reiškia mokomuosius modulius, sudarytus iš komponentų, kurie turi aukščiausius tikimybinius tinkamumo rodiklius konkrečių besimokančiųjų atžvilgiu pagal Felderio ir Silverman mokymosi stilių modelį. Straipsnyje pateikta personalizuotų mokomųjų modulių vertinimo metodologija yra grindžiama (1) daigiakriterių sprendimų analizėje gerai žinomais vertinimo kriterijų identifikavimo principais; (2) edukacinių technologijų priimtinumo ir pasitenkinimo modeliu (ETAS-M), grįstu gerai žinomu vieningos technologijų priimtinumo ir naudojamumo teorijos (UTAUT) modeliu, ir (3) tikimybiniais tinkamumo rodikliais mokomųjų komponentų tinkamumui konkretiems besimokantiesiems identifikuoti pagal jų mokymosi stilius. Straipsnyje pristatyta personalizuotų mokomųjų modulių priimtinumo, naudojamumo ir tinkamumo vertinimo metodologija yra absoliučiai nauja mokslo literatūroje, pateikta ir metodologijos įgyvendinimo pavyzdžių, naudojant skirtingus vertinimo kriterijų svorius. Ši metodologija yra taikytina realiose gyvenimo situacijose, kai mokytojai turi padėti mokiniams kurti ir taikyti mokomuosius modulius, kurie yra tinkamiausi pagal jų poreikius, ir tuo būdu pagerinti švietimo kokybę ir efektyvumą.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 44-57
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyLISA: Library and Information Science Abstracts
dc.source.urihttps://doi.org/10.15388/Im.2017.79.11387
dc.titleOn the methodology of evaluating the acceptance, use and suitability of personalized learning units
dc.title.alternativeApie personalizuotų mokomųjų modulių priimtinumo, naudojamumo ir tinkamumo vertinimo metodologiją
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references28
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyFundamentinių mokslų fakultetas / Faculty of Fundamental Sciences
dc.subject.researchfieldT 007 - Informatikos inžinerija / Informatics engineering
dc.subject.ltpersonalizuoti mokomieji moduliai
dc.subject.ltpriimtinumas
dc.subject.ltnaudojamumas
dc.subject.lttinkamumas
dc.subject.ltvertinimo kriterijai
dc.subject.enlearning styles
dc.subject.enpersonalization
dc.subject.enlearning units
dc.subject.enprobabilistic suitability indexes
dc.subject.enevaluation
dc.subject.enUTAUT model
dcterms.sourcetitleInformacijos mokslai
dc.description.volumeT. 79
dc.publisher.nameVilniaus universiteto leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.15388/Im.2017.79.11387
dc.identifier.elaba25740333


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record