Show simple item record

dc.contributor.authorKocai, Elena
dc.date.accessioned2023-09-18T17:05:51Z
dc.date.available2023-09-18T17:05:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1392-9569
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/119465
dc.description.abstractŠiame straipsnyje dėmesys skiriamas Z kartos jaunuoliams ir jų vertybinių orientacijų ypatumams. Pirmoje straipsnio dalyje analizuojama vartotojiškos visuomenės esmė, akcentuojant tokias jos sudedamąsias dalis kaip vertybės ir vertybinės orientacijos, vartotojiškumas, asmens tapatumas. Antroje straipsnio dalyje pristatomi 2016 m. atlikto tyrimo rezultatai. Šiandien esame vartotojai vartotojiškoje visuomenėje. Ypatingas vaidmuo vartotojiškoje kultūroje tenka Z kartai (gimusiems po 1995 metų). Atlikti tyrimai rodo, kad šiems jaunuoliams šiandien būdinga dezorientacija, apatiškumas, blaškymasis tarp priimtinų ir kitų jiems primestų vertybių, o vartojimas tampa vienu iš svarbiausių individualaus gyvenimo stiliaus pagrindų. Pasak britų sociologo A. Giddenso, vartotojiškos visuomenės nariai vertina individualizmą, bet jie taip pat vertina priklausymą tam tikrai grupei – siekia būti panašūs į kitus. Vartotojiška visuomenė turi savitą kultūrą, kuri teikia naujų potyrių ir malonumų. Mūsų tyrimas atskleidė, kad nors Z kartai būdingi vartotojiškos visuomenės bruožai, ji yra nevienalytė. Jaunimo gyvenimiškai pozicijai daugiausia įtakos turi vertybiniai prioritetai, sukauptų kapitalų bagažas. Ne visi, pasak lenkų sociologo Z. Baumano, turi išteklių, kad būtų tie, kurie renkasi, t. y. ne visi gali būti vartotojai.lit
dc.description.abstractThe current article focuses on Z generation youth and the peculiarities of their values. The first part of the article addresses the essence of consumer society emphasizing such constituents as values and provisions, consumerist behaviour and personal identity. The second part presents the research results of 2016. In present times, we are consumers living in consumer society. A particular role is ascribed to Generation Z in consumer society (persons born after 1995). The accomplished research demonstrates that these youths are characterised by disorientation, apathy, flouncing between the acceptable and imposed values, whereas consumption becomes one of the key bases for individual lifestyle. According to the British sociologist A. Giddens, members of consumer society value individualism, yet they also appreciate group dependence, i.e. they seek to be like others. Consumer society has a unique culture that provides new experiences and pleasure. Our research reveals that although Generation Z displays features of consumer society, it is not homogeneous. Its provisions related to consumption are affected by values, capitals etc. The Polish sociologist Z. Baumann claims that not all people have everything to make their choices, i.e. not all people can become consumers.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 32-48
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.titleZ kartos vertybinis portretas – vartotojiškos visuomenės atspindys?
dc.title.alternativeThe value portrait of generation Z – a reflection of consumer society?
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references28
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltZ karta
dc.subject.ltvartotojiška visuomenė
dc.subject.ltvartotojiškumas
dc.subject.ltvertybės
dc.subject.ltasmens tapatumas
dc.subject.engeneration Z
dc.subject.enconsumer society
dc.subject.enconsumerism
dc.subject.envalues
dc.subject.enpersonal identity
dcterms.sourcetitleSocialinis ugdymas : mokslo darbai
dc.description.issueNr. 2
dc.description.volumet. 49
dc.publisher.nameLietuvos edukologijos universitetas
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba33361587


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record