Show simple item record

dc.contributor.authorBeconytė, Giedrė
dc.contributor.authorGovorov, Michail
dc.contributor.authorNingal, Tine F.
dc.contributor.authorParšeliūnas, Eimuntas Kazimieras
dc.contributor.authorUrbanas, Saulius
dc.date.accessioned2023-09-18T17:06:21Z
dc.date.available2023-09-18T17:06:21Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1392-8619
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000016598
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/119653
dc.description.abstractNational and regional geographic datasets with derivative spatial analysis techniques are often crucial for decision-making in sustainable development for both developing and developed countries. The needs in the spatial data and respective training are demonstrated in this article by the two very diverse examples of Papua New Guinea and the Republic of Lithuania national spatial data infrastructures. Handling and efficient use of geographic data requires rather specific skills. However, the existing curricula are inconsistent and hardly match even the basic needs of geographic information managers in state institutions and municipalities. The main objective of the proposed geographic information e-training system is to develop and provide the modularised Spatial Information Infrastructure courses intended for on-line based learning. This mainly will target employees of civil service and private business in Lithuania and the European Union. The proposed curriculum is a set of modular courses adding up to 1,5-year part-time studies in the field of Geographic Information Science and Geographic Information Infrastructure. Main advantage of on-line-based training is increasing accessibility in terms of both geographic location and time.eng
dc.description.abstractNacionaliniai ir regioniniai duomenų duomenų rinkiniai dažnai yra labai svarbūs priimant teisingus plėtros sprendimus. Be jų neįsivaizduojama subalansuota plėtra tiek išsivysčiusiose, tiek besivystančiose šalyse. Tačiau, siekiant šiuos duomenų rinkinius efektyviai panaudoti, būtina gerai suprasti geografinės informacijos naudojimo galimybes ir išmanyti erdvinės analizės metodus. Straipsnyje analizuojami dviejų labai skirtingų šalių – Lietuvos ir Papua Naujosios Gvinėjos – nacionalinių geografinės informacijos infrastruktūrų kūrimo pavyzdžiai, atskleidžiantys erdvinių duomenų poreikį ir su jų naudojimu susijusių mokymų svarbą ir galimybes. Geografinių duomenų tvarkymas ir efektyvus naudojimas neįmaomas be gana specifinių darbuotojų įgūdžių. Deja, daugumoje šalių egzistuojančios mokymo programos, susijusios su geografinės informacijos valdymu, yra nenuoseklios ir visiškai nepritaikytos geografinės informacijos valdytojų poreikiams valstybės ir savivaldos institucijose. Dažnai studijos nesuteikia šios srities specialistams net būtinųjų žinių. Siūlomos geografinės informacijos e. mokymo sistemos pagrindas yra atskiri kursai, orientuoti į erdvinės informacijos infrastruktūros poreikius ir kartu sudarantys nuoseklią studijų sistemą. Jie pritaikyti nuotoliniam mokymuisi darbo vietose. Tai ypač aktualu Lietuvos ir Europos Sąjungos valstybės tarnautojams, tačiau naudinga ir verslo įmonėms. Šie kursai visi kartu sudaro pusantrų metų trukmės geografinės informacijos mokslo ir geografinės informacijos infrastruktūros ir studijų programą, kurią galima įgyvendinti darbo metu. Nuotolinis mokymas labai patogus tuo, kad kursai bet kuriuo metu pasiekiami iš bet kurios vietos, todėl yra prieinami daug platesniam naudotojų ratui.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 11-28
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyCurrent Abstracts
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyBusiness Source Complete
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/2029-0187.2008.14.11-28
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:3820782/datastreams/MAIN/content
dc.titleGeographic information e-training initiatives for national spatial data infrastructures
dc.title.alternativeGeografinės informacijos e. mokymo iniciatyvos nacionalinėms erdvinių duomenų infrastruktūroms
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.accessRightsThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
dcterms.references31
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.institutionMalaspina University-College
dc.contributor.institutionUniversity College Dublin
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionNacionalinė žemės taryba prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.researchfieldT 010 - Matavimų inžinerija / Measurement engineering
dc.subject.researchfieldN 006 - Fizinė geografija / Physical geography
dc.subject.ltE mokymas
dc.subject.ltGeografinis švietimas
dc.subject.ltGeografinė informacija
dc.subject.ltSubalansuota plėtra
dc.subject.ltGIS
dc.subject.ltGeografinės informacijos infrastruktūra
dc.subject.enE-training
dc.subject.enGeographic education
dc.subject.enGeographic information
dc.subject.enSustainable development
dc.subject.enGIS
dc.subject.enGeographic information infrastructure
dcterms.sourcetitleTechnological and economic development of economy: Baltic journal on sustainability
dc.description.issueno. 1
dc.description.volumevol. 14
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiVUB02-000031050
dc.identifier.doi000257595400003
dc.identifier.doi10.3846/2029-0187.2008.14.11-28
dc.identifier.elaba3820782


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record