Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorSivilevičius, Henrikas
dc.contributor.authorMaskeliūnaitė, Lijana
dc.date.accessioned2023-09-18T17:06:28Z
dc.date.available2023-09-18T17:06:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0353-5320
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/119685
dc.description.abstractThe choice of a particular mode of transport as an alternative to another one is subjective and usually based on an individual passenger’s approach to the evaluation of advantages and disadvantages of some particular means of transport. The paper presents the methods of analysing the reasons for passengers’ choice of travelling by train as an alternative to using air transport and the results obtained in the research. The 16 criteria (sub-criteria), describing the advantages of travelling by rail over air travel, are defined. The data of the survey questionnaire filled by 52 passengers of the Vilnius–Moscow train and the ranks assigned by them to the considered criteria are described. The average ranks of all 16 criteria and their normalized subjective weights are calculated by using a new method of average rank transformation into weight (ARTIW). The average ranks assigned by the passengers of the train to sub-criteria and the calculated global weights show what criteria are most important. Using the inverse hierarchy model based on the sub-criteria weights, the most and the least important groups of criteria are determined. The institutions and companies engaged in passenger transportation by rail, which give priority to improving the services described by the most important criteria, can make this mode of transport more attractive to people.eng
dc.description.abstractVienos transporto rūšies pasirinkimą kaip alternatyvą kitai transporto rūšiai dažniausiai nulemia keleivio asmeniškai palyginamų transporto rūšių privalumai ir trūkumai. Darbe pateikiama keleivių pasirinkimo kelionės traukiniu kaip alternatyvos oro transportui tyrimo metodika ir rezultatai. Sudaryta 16 veiksnių (subkriterijų), rodančių geležinkelių transporto privalumus oro transportui, anketa. Anketą užpildė 52 tarptautinio traukinio Vilnius–Maskva keleiviai, suteikdami subkriterijams rangus. Apskaičiuoti visų 16 veiksnių vidutiniai rangai ir normalizuotieji subjektyvūs svoriai taikant naują average rank transformation into weight (ARTIW) metodą. Keleivių vertinimų vidutiniai rangai ir globalūs svoriai rodo, kurie veiksniai traukinio keleiviams yra svarbiausi ir kurie mažiau svarbūs. Taikant atvirkštinės hierarchijos modelį iš subkriterijų svorių nustatyta, kad važiavimo komforto veiksnių grupė keleiviams yra svarbiausia, vidutinio svarbumo yra saugumo veiksnių grupė ir mažiausiai svarbi yra ekonominių veiksnių grupė. Keleivių vežimą geležinkeliais organizuojančios ir vykdančios institucijos, sutelkusios prioritetinius veiksmus svarbiausiems kriterijams gerinti, gali padidinti geležinkelių transporto patrauklumą.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 57-69
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyFLUIDEX
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyGEOBASE
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.source.urihttp://dx.doi.org/10.7307/ptt.v30i1.2417
dc.subjectTD04 - Transporto ir logistikos technologijos, transporto rūšių sąveika / Transport and logistics technology, interaction of transport modes
dc.titleMultiple criteria evaluation and the inverse hierarchy model for justifying the choice of rail transport mode
dc.title.alternativeDaugiakriterinio įvertinimo ir atvirkštinės hierarchijos modelis, pagrindžiantis pasirinkimą keliauti geležinkelių transportu
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.accessRightsThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
dcterms.references57
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.researchfieldN 001 - Matematika / Mathematics
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltGeležinkelių transportas
dc.subject.ltKeleivių vežimas
dc.subject.ltVertinami kriterijai
dc.subject.ltAtvirkštinė hierarchija
dc.subject.ltRangų koreliacija
dc.subject.ltKriterijų svoriai
dc.subject.ltMCDM
dc.subject.ltARTIW metodas
dc.subject.enRail transport
dc.subject.enPassenger transportation
dc.subject.enEvaluation criteria
dc.subject.enInverse hierarchy
dc.subject.enRank correlation
dc.subject.enCriteria weights
dc.subject.enMCDM
dc.subject.enARTIW method
dcterms.sourcetitlePromet – Traffic&Transportation
dc.description.issueno. 1
dc.description.volumeVol. 30
dc.publisher.nameUniversity of Zagreb
dc.publisher.cityZagreb
dc.identifier.doi000429435900006
dc.identifier.doi2-s2.0-85045144954
dc.identifier.doi10.7307/ptt.v30i1.2417
dc.identifier.elaba26493915


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą