Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorVaitiekūnas, Petras
dc.contributor.authorBaltrėnas, Pranas
dc.contributor.authorVasarevičius, Saulius
dc.contributor.authorJordaneh, Saad
dc.date.accessioned2023-09-18T17:12:31Z
dc.date.available2023-09-18T17:12:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1648-6897
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000017215
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/120674
dc.description.abstractMobile pollutant sources, such as industry and energetics, are the basic sources of pollutant emission to the atmosphere in Lithuania. However, motor transport has the greatest share in the emission of mobile pollutant sources.The carried out investigation revealed that in Vilnius Žirmūnai district the highest concentration of pollutants is emitted during morning and afternoon rush hours when traffic is the heaviest. In 14 places of the streets in Žirmūnai three types of cars were counted (lights, medium, heavy) and with COPERT program maximal emissions of CO, NOx, CHx, SO2 were fixed. Using these data, numerical modelling of transfer processes of these pollutants was carried out. The research results indicate that the high amounts of emitted gaseous pollutants are recorded 1-2 m away from the driving part and 4–6 m away the amounts of the exhaust sharply go down. It has been set that concentration of CO, NOx, CHx, SO2 directly depend on motor transport‘s intensity. The amount of the substances goes evenly down receding from the driving part. In most cases maximum permitted concentration of these pollutants was recorded.eng
dc.description.abstractPagrindiniai atmosferos taršos šaltiniai miestuose yra mobilus (automobiliu transportas), taip pat ir pramon s bei energetikos taršos šaltiniai. Automobiliu transporto išmetami teršalai duoda didžiausia emisija i aplinka. Tyrimais nustatyta, kad daugiausia teršalu yra išmetama rytinio ir vakarinio piko valandomis, kai automobiliu transporto eismo intensyvumas mieste yra pats didžiausias. Automobiliu transporto išmetalai yra ypac dideli intensyvaus eismo miesto gatv se ir 2–5 m atstumu nuo važiuojamosios kelio dangos, o esant 6–10 m atstumui ju kiekiai staigiai sumaž ja. Nustatyta, kad CO, NOx, CHx, SO2 koncentracijos tiesiogiai priklauso nuo automobiliu transporto eismo intensyvumo. Koncentracija tolygiai maž ja did jant atstumui nuo gatv s važiuojamosios dalies. Tyrimai atlikti Vilniaus mieste 14 Žirmunu gatviu vietu, kur skaiciuotas važiuojancio automobiliu transporto (lengvuju, vidutinio lengvumo, sunkiuju automobiliu) skaicius, pagal tai su COPERT programa nustatytos rytinio ir vakarinio piko valandomis vidutin s CO, CHx, NOx, SO2 koncentracijos. Naudojant jas atliktas dujiniu teršalu sklaidos Žirmunuose matematinis modeliavimas. Daugeliu atveju gautas CO, NOx, CHx didžiausios leistinosios koncentracijos (DLK) viršijimas.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 65-75
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyGarden, Landscape & Horticulture Index
dc.relation.isreferencedbyCentral & Eastern European Academic Source (CEEAS)
dc.relation.isreferencedbyEnvironment Complete
dc.relation.isreferencedbyEnvironment Index
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1648-6897.2008.16.65-75
dc.titleModelling of motor transport exhaust gas influence on the atmosphere
dc.title.alternativeAutomobilių išmetamų dujų sklaidos modeliavimas
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references0
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionnežinomas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.ltAplinka
dc.subject.ltAtmosferos oro tarša
dc.subject.ltMobilieji taršos šaltiniai
dc.subject.ltAutomobilių transportas
dc.subject.ltTaršos sklaidos modeliavimas
dc.subject.enAir pollution
dc.subject.enMobile pollution sources
dc.subject.enMotor transport
dc.subject.enModelling pollution transfer processes
dcterms.sourcetitleJournal of environmental engineering and landscape management
dc.description.issueno. 2
dc.description.volumeVol. 16
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000257505000002
dc.identifier.doi2-s2.0-45849152047
dc.identifier.doi10.3846/1648-6897.2008.16.65-75
dc.identifier.elaba3832994


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą