Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorŽegūnienė, Nijolė Ona
dc.date.accessioned2023-09-18T17:14:20Z
dc.date.available2023-09-18T17:14:20Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000017447
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/121078
dc.description.abstractKalbinė veikla yra specifinė žmogaus veiklos forma. Tai procesas, kurio metu aktyviai, kryptingai gaunama ir perduodama informacija. Šis procesas yra determinuojamas kalbos ir žmonių bendravimo situacijos. Kalbinė veikla kaip verbalinių poelgių visuma gali būti kitos žmogaus veiklos sudedamoji dalis, pvz., visuomeninės-gamybinės, pažintinės ir t. t. veiklos. Ji gali būti ir savarankiška žmogaus veikla. Iš to išeitų, kad ji turi būdingų savybių, kurios ją skiria nuo kitų žmogaus veiklos formų: motyvacijos pobūdžiu, tikslingumu, struktūros parametrais. Kalbos procesas ir kalbinė veikla nėra sinonimai. Kalbinė veikla yra procesas, tačiau ne kiekvienas kalbos procesas yra kalbinė veikla, – tvirtina kalbos mokymo psichologijos atstovai, pvz., pasisveikinimas, formalus atsakymas į klausimus, teksto atgaminimas pasitelkus atmintį, klausymas ir namų darbų užduočių užrašymas nėra tikra kalbinė veikla. Tai yra verbalinių poelgių pavidalo kalbos procesai. Klausimas, kas determinuoja kalbos procesą kaip veiklą, kokiomis formomis ji pasireiškia ir koks yra pagrindinis kriterijus skiriant šiuos du dalykus, t. y. kalbos procesą ir kalbinę veiklą, reikalauja pagrįsto atsakymo. Jį galima gauti atlikus nuodugnų psicholingvistinį tyrimą.lit
dc.description.abstractThe article analyses one of the most actual psycholinguistic problems: linguistic activity and its realization in linguadidactics. The work presents the definition of linguistic activity, its devices and realization possibilities. The author thinks that the components of linguistic activity are its devices and resources such as the language system and the ways how to form and formulate ideas. The forms and methods of linguistic activity implantation are thoroughly discussed in the article. In the author’s opinion, the language realization requires practical knowledge of the language. Verbal actions which help to use linguistic activity are considered by the author as a linguistic activity unit. The competence of linguistic activity is acquired by precise diligent work during teaching activity. Its task is to form skills of linguistic activity. The article might be useful both for theorists and practitioners.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 108-115
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMAT (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1822-430X.2008.16.2.108-115
dc.titleDimensinė kalbinės veiklos charakteristika
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references14
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.ltKalbinė veikla
dc.subject.ltKalbos procesas
dc.subject.ltKomunikacijos aktas
dc.subject.ltVerbalinis poelgis
dc.subject.ltKalbinės veiklos struktūra
dc.subject.ltMotyvacija
dc.subject.ltKalbinės veiklos mechanizmai
dc.subject.ltBendravimo pobūdis
dc.subject.enLinguistic activity
dc.subject.enLanguage process
dc.subject.enCommunication act
dc.subject.enVerbal action
dc.subject.enStructure of linguistic activity
dc.subject.enMotivation
dc.subject.enMethods of linguistic activity
dc.subject.enCommunication characters
dcterms.sourcetitleSantalka : Filologija. Edukologija
dc.description.issueno. 2
dc.description.volumeVol. 16
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/1822-430X.2008.16.2.108-115
dc.identifier.elaba3837174


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą