Show simple item record

dc.contributor.authorBriedis, Mindaugas
dc.date.accessioned2023-09-18T17:14:21Z
dc.date.available2023-09-18T17:14:21Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000017450
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/121081
dc.description.abstractAnalizuojamos fundamentalių kultūros sričių – religijos ir etikos istorinės, intelektualinės sankirtos. Parodoma teistinė etinė perspektyva, jos kraštutinė „supranatūralistinė“ versija. Kita vertus, tikslinama ateistinė pozicija. Kritiškai analizuojami argumentai, sutelkti ties klausimu, koks ryšys sieja religijos ir etikos sritis: subordinacijos, asimiliacijos, abipusio papildomumo ar opozicijos? Šis klausimas verčia svarstyti moralės kilmės šaltinį, moralės pagrindimo perspektyvas, naujai iškelti žinojimo ir tikėjimo problemą. Etinės normos sudaro didumą religinių doktrinų turinio ir tam tikru mastu visuomet atliepia sekuliarių etinių normų kodeksus. Tačiau ar tokių istorinių-teorinių patvirtinimų pakanka etikos priklausomybei nuo religijos pagrįsti, ir jei taip, kokia tai priklausomybė? Straipsnyje suformuluojamas pagrindinio teorinio rūpesčio – sutaikyti religinius ir moralinius įsitikinimus anapus subordinacijos bei asimiliacijos santykių – eskizas.lit
dc.description.abstractThe paper deals with the historical and intellectual linkage between two fundamental spheres of culture – religion and ethics. The theistic ethical perspective and its most radical “supranaturalistic” form are explored. On the other hand, the atheistic position is also revised and the notion of anti-theism is introduced. After that critical analysis is presented on a substantial question concerning the kind of relation between religion and ethics: subordination, assimilation, complementarity or opposition. This question, in turn, demands a careful observance of various religious and secular perspectives, concerning the sources of morality, and poses the problem of faith and knowledge in a new light. Ethical norms constitute crucial part of various religious doctrines and to a certain degree correlate with major shifts in the history of secular culture. However, are these historical and theoretical testimonies sufficient for maintaining that ethics depends on religion and if so, what kind of dependence is it? In the last part of the paper the author formulates a sketch of an answer to a major theoretical concern on the way of reconciling religion and ethics beyond subordination or assimilation.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 4-13
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1822-430X.2008.16.3.4-13
dc.source.urihttp://www.cpc.vgtu.lt/index.php/cpc/article/download/1822-430X.2008.16.3.4-13/108
dc.titleMoralės kilmės klausimu: ar etika priklauso nuo religijos?
dc.title.alternativeOn the origin of ethics: is ethics dependent on religion?
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references10
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltEtika
dc.subject.ltReligija
dc.subject.ltMoralė
dc.subject.ltAnti-teizmas
dc.subject.ltEutifrono dilema
dc.subject.enEthics
dc.subject.enReligion
dc.subject.enMorality
dc.subject.enAnti-theism
dc.subject.enEuthyphro dilemma
dcterms.sourcetitleSantalka : Filosofija
dc.description.issueno. 3
dc.description.volumeVol. 16
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiMRU02-000010742
dc.identifier.doi10.3846/1822-430X.2008.16.3.4-13
dc.identifier.elaba3837204


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record