dc.contributor.author | Mažeika, Marius | |
dc.contributor.author | Matijošius, Jonas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T17:14:38Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T17:14:38Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 2029-2341 | |
dc.identifier.other | (BIS)LZU02-000026703 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/121131 | |
dc.description.abstract | Straipsnyje nagrinėjamos bevandenio bioetanolio panaudojimo galimybės vidaus degimo variklyje. Apžvelgti eksperimentiniai darbai. Bandymo rezultatai rodo, kad esant maksimaliai variklio apkrovai maitinant jį 10 % etanolio ir benzino mišiniu, jo galia esant 1400 ir 1800 min-1 apsisukimų sumažėja 1,67–3,2 %, efektyviosios degalų sunaudos esant 1400 min-1 apsisukimams gali būti neženkliai didesnės (iki 4 %) , o esant 1800 min-1 sūkiams padidėja dar mažiau. Anglies monoksido CO emisija esant maksimaliai apkrautam varikliui ir jį maitinant biodegalų mišiniu E10 sumažėja iki 50 %, lyginant su varikliu, maitinamu benzinu. Norint naudoti didesnės koncentracijos etanolio ir benzino mišinius reikalingas variklio maitinimo sistemos perreguliavimas. | lit |
dc.description.abstract | Test results indicate that a fully loaded engine, fed with 10 vol % ethanol and petrol blends, has power output reduced by 1.67–3.2% at 1400 and 1800 rev/min, while the specific fuel consumption can be slightly increased (up to 4%) at 1400 rev/min, and slightly decreased at 1800 rev/min. Carbon monoxide CO emissions of the fully loaded engine running on biofuel blend E10 are reduced by about 0–50% compared to those observed when petrol is used. To introduce ethanol and petrol blends with higher E20 concentration as an engine fuel, special adjustment of the fuel system is needed. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 72-76 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.title | Naftos degalų ir etilo spirito mišiniais veikiančio variklio darbo rodiklių tyrimas | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 16 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Aleksandro Stulginskio universitetas | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.lt | Vidaus degimo variklis | |
dc.subject.lt | Biodegalai | |
dc.subject.lt | Bioetanolis | |
dc.subject.lt | Degalų sąnaudos | |
dc.subject.lt | Ekologija | |
dc.subject.lt | Emisija | |
dc.subject.en | Engine | |
dc.subject.en | Petrol | |
dc.subject.en | Fuel consumption | |
dc.subject.en | Emission | |
dc.subject.en | Bioethanol | |
dcterms.sourcetitle | Mokslas – Lietuvos ateitis = Science – future of Lithuania: Transporto inžinerija | |
dc.description.issue | nr. 6 | |
dc.description.volume | T. 1 | |
dc.publisher.name | Technika | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | VGT02-000020482 | |
dc.identifier.doi | 10.3846/mla.2009.6.15 | |
dc.identifier.elaba | 2838512 | |