dc.contributor.author | Martišauskas, Justas | |
dc.contributor.author | Rimkus, Alfredas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T17:21:55Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T17:21:55Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2029-9303 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/122384 | |
dc.description.abstract | Šiame darbe analizuojama naftinės kilmės dyzelino, pirmos (I) kartos biodyzelino (RME – Riebalų rūgščių metilo esteriai), antros (II) kartos biodyzelino (BTL – Biomass to liquid, angl.) ir jų mišinių panaudojimo slėginio uždegimo varikliuose ekologinis bei energetinis efektyvumas. Apžvelgiamos I ir II kartos biodyzelino gamybos technologijos, šių degalų privalumai, trūkumai. Darbe aprašoma tyrimo metodika, pateikiami bandymo metu gauti rezultatai: valandinės degalų masės ir tūrio sąnaudos, lyginamosios efektyviosios degalų masės ir tūrio sąnaudos, efektyvusis naudingumo koeficientas, išmetamų teršalų (CO2, HC ir NOx) koncentracija bei dūmingumas. Atlikta tyrimo rezultatų analizė, pateiktos išvados. | lit |
dc.description.abstract | This paper analyzes the ecological and energy efficiency of petroleum diesel, first (I) generation biodiesel (RME - Fatty Acid Methyl Esters), second (II) generation biodiesel (BTL - Biomass to liquid) and their mixtures usage in compression ignition engines. The I and II generation biodiesel production technologies, the advantages and disadvantages of these fuels are overviewed. The paper describes the research methodology, the results obtained during the test are presented: hourly fuel masses and volumes costs, comparative effective fuel masses and volumes costs, effective utility coefficient, emissions (CO2, HC ir NOx) concentration and smoke. The analysis of the research results is performed, conclusions are presented. | eng |
dc.format.extent | p. 49-55 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.source.uri | https://www.ktk.lt/uploads/8415841b-daa7-4328-aebe-9fc29ebc810f/2018_1.pdf | |
dc.title | Pirmosios ir antrosios kartos biodyzelino mišinių naudojimo slėginio uždegimo varikliuose efektyvumo tyrimas | |
dc.title.alternative | Research of the first generation and second generation biodiesel mixtures usage efficiency in compression ignition engines | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 8 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.researchfield | T 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | AE0101 - Efektyvus išteklių ir energijos naudojimas / Efficient use of resources and energy | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | RME | |
dc.subject.lt | BTL | |
dc.subject.lt | teršalai | |
dc.subject.lt | efektyvumas | |
dc.subject.en | RME | |
dc.subject.en | BTL | |
dc.subject.en | pollutants | |
dc.subject.en | efficiency. | |
dcterms.sourcetitle | Inžinerinės ir edukacinės technologijos = Engineering and educational technologies | |
dc.description.issue | Nr. 1(11) | |
dc.publisher.name | Kauno technikos kolegija | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 30736556 | |