Show simple item record

dc.contributor.authorSklizmantaitė, Rasa
dc.contributor.authorVelička, Aleksandras
dc.date.accessioned2023-09-18T17:23:27Z
dc.date.available2023-09-18T17:23:27Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000018418
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/122715
dc.description.abstractGlotoedukologija, kitaip nei lingvistika, iš esmės yra nauja lingvodidaktikos mokslo šaka. Ji radosi XIX ir XX amžių sandūroje ir plėtojosi per kelis dešimtmečius, jos tobulėjimo procesas niekada nenutrūko. Lemiamas veiksnys buvo tyrinėjimo metodai. Atsižvelgiant į metodų tobulumą ir efektyvumą, glotoedukologijos laimėjimai tam tikrose srityse buvo daugiau ar mažiau svarūs. Lingvistika ir glotoedukologija yra susijusios, nes lingvistika yra glotoedukologijos objektas ir teorinis pamatas. Nepaisant bendrosios metodologinės mokslų sistemos ir visuotinio supančios realybės pažinimo metodo, kiekvienas mokslas turi savo speciiką, atsispindinčią jo paskirtyje, tyrinėjimo objektuose ir metoduose. Netolimoje praeityje pedagogikos, dar anksčiau ir lingvistikos, mokslai buvo laikomi grynai empiriniais. Jų tyrimo rezultatai buvo aprašomojo pobūdžio ir paprastai be tikslingos kiekybinės jų analizės. Dabar jau aišku, kad nepakankamas dėmesys tyrimo metodams buvo pedagogikos ir lingvistikos pažangos stabdys (Цетлин 1968: 23–41). Kadangi glotoedukologija, kurios objektas yra kalba, yra viena iš pedagogikos mokslo šakų, šiame darbe pateikiama teorinė jos mokslo tiriamųjų metodų interpretacija.lit
dc.description.abstractThe article contains the analysis of linguistics and methodical research techniques with indication of their general and speciic characteristics. The authors underline the inluence of the scientiic research techniques over the science evolution and accent the importance of these techniques, when analyzing the scientiic justiication of teaching the foreign languages. The element of linguistics, according to the authors, is particularly important for scientiic justiication of lingua-didactic science. The examination of the scientiic literature, supervision of the educative process, summarizing of data and linguistic statistics are the most important linguistic and methodical research techniques. In the authors’ opinion, without the scientiic research techniques the science progress is impossible, since the linguists and supervisors must be researchers of the subject they teach.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 92-98
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1822-430X.2008.16.4.92-98
dc.titleTeorinė lingvistikos ir glotoedukologijos tiriamųjų metodų interpretacija
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.ltGglotoedukologija
dc.subject.ltLingvistika
dc.subject.ltLingvistinė statistika
dc.subject.ltLingvodidaktika
dc.subject.ltMetodikos eksperimentas
dc.subject.ltKoreliacija
dc.subject.ltValidumas
dc.subject.ltInterpretacija
dc.subject.ltRealizacija
dc.subject.ltKonstatavimas
dc.subject.ltMokymo procesas
dc.subject.enGlotoeducology
dc.subject.enLinguistics
dc.subject.enLingua-didactics
dc.subject.enMethodology experiment
dc.subject.enCorrelation
dc.subject.enRealization
dc.subject.enStatement
dc.subject.enEducative process
dcterms.sourcetitleSantalka : Filologija. Edukologija
dc.description.issueno. 4
dc.description.volumeVol. 16
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/1822-430X.2008.16.4.92-98
dc.identifier.elaba3857641


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record