Show simple item record

dc.contributor.authorSakalauskas, Kazys
dc.contributor.authorSkrinskas, Skirmantas
dc.date.accessioned2023-09-18T17:27:32Z
dc.date.available2023-09-18T17:27:32Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.issn1392-1525
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000018879
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/123370
dc.description.abstractStraipsnyje pateikiami ir analizuojami Lietuvos žvyrkelių techninės būklės tyrimų rezultatai. Moksliškai pagrindžiamas dangos lygumo - svarbiausio žvyrkelių būklės techninio bei ekonominio rodiklio - taikymas žvyrkelių asfaltavimo ekonominiam tikslingumui vertinti. Asfaltinės dangos įrengimo tikslingumui nustatyti žvyrkeliuose buvo atlikti eismo stebėjimai, kelio pločio, žvyro dangos sluoksnio storio, žvyro mišinio granuliometrinės sudėties, molio, dulkių ir dumblo kiekio, vandens nuleidimo sistemos įrenginių, kelio sankasos būklės, reikalingo sustojimo matomumo bei dangos lygumo tyrimai. Pažymima, kad tyrimuose pirmą kartą Lietuvoje žvyro bei asfaltinės dangos lygumas buvo nustatytas pagal tarptautinę nelygumų indekso IRI skalę. Tyrimų duomenų pagrindu apskaičiuota žvyro dangos nelygumų didėjimo, išlyginus greideriu, kreivė, taikytina vidutiniam žvyrkelio lygumui nustatyti. Antroje straipsnio dalyje aprašomas teoriniais bei eksperimentiniais tyrimais pagrįstas Lietuvos ekonomines bei klimatines sąlygas atitinkantis žvyrkelių renovacijos ekonominio tikslingumo vertinimo modelis KAMIS. Pateikiami trumpi išlaidų bei santaupų submodelių bei modelio esmės aprašymai, modelio matematinė išraiška ir algoritmo schema. Nustatytas pagrindinis žvyrkelių renovacijos ekonominio tikslingumo vertinimo kriterijus riboto biudžeto sąlygomis - vidinės grąžos norma. Tyrimų metu gauti tarpiniai rezultatai Lietuvos kelių įmonėse naudojami nuo 1995 m., o modelis įdiegtas 1997 m. Pagal KAMIS, 1997 bei 1998 metų žvyrkelių asfaltavimo programų bendras ekonominis efektas 20-ies būsimų metų laikotarpiu 1997 m. kainomis turėtų viršyti 174 mln.Lt.lit
dc.format.extentp. 134-142
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.titleLithuanian gravel roads feasibility of their paving
dc.title.alternativeLietuvos žvyrkeliai ir jų asfaltavimo tikslingumas
dc.typeStraipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed source
dcterms.references2
dc.type.pubtypeS4 - Straipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.ltžvyrkeliai
dc.subject.ltžvyrkelių renovacija
dc.subject.ltasfaltinė danga
dcterms.sourcetitleStatyba = Civil engineering
dc.description.issueNr. 2
dc.description.volumet. 4
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba3866142


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record