dc.contributor.author | Dadelo, Stanislavas | |
dc.contributor.author | Tamošauskas, Povilas | |
dc.contributor.author | Morkūnienė, Valda | |
dc.contributor.author | Višinskienė, Daiva | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T17:31:49Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T17:31:49Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1392-5644 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000019379 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/124093 | |
dc.description.abstract | VGTU studentų (merginų ir vaikinų), įstojusių į pirmą kursą, požiūrio į kūno kultūrą bei santykio su ja tyrimas, šio požiūrio skirtumų nustatymas padės efektyviau organizuoti ir optimizuoti kūno kultūros pratybas, ugdys poreikį sistemingai fi ziškai judėti. Tyrimo tikslas — išsiaiškinti VGTU pirmo kurso studentų požiūrį į kūno kultūrą ir santykį su ja, atskleisti skirtumus. Buvo tiriami 2181 19-20 metų amžiaus studentai, 2007 m. įstoję į VGTU pirmą kursą (merginų (n=733) ir vaikinų (n=1448)). Tiriamąją imtį sudarė 73% visų pirmo kurso studentų. Tiriamieji atrinkti taikant atsitiktinės atrankos metodą. Tyrimo metu taikytas anketinės apklausos raštu metodas. Anketa sudaryta iš 10 klausimų su pateiktais galimais atsakymų variantais. Dalis klausimų buvo uždari (galima rinktis tiktai vieną iš pateiktų atsakymų variantų), dalis - atviri (galima rinktis kelis iš pateiktų atsakymų arba pateikti savo variantą). Apklausiama buvo laikantis tiriamųjų anonimiškumo, informavimo apie tyrimo tikslą bei eigą principų. Tyrimas atliktas įvadinės paskaitos metu. Daugumos į VGTU įstojusių studentų santykis su fiziniu aktyvumu skirtingas, tai patvirtino mūsų iškeltą hipotezę. Merginos ir vaikinai skirtingai vertina kūno kultūrą mokykloje. Merginų ir vaikinų motyvai sportuoti yra iš esmės skirtingi, išryškėjo studentų savarankiškumo didėjimo tendencijos, noras savarankiškai fiziškai mankštintis. Todėl kūno kultūros organizavimas ir taikomi kūno kultūros ugdymo metodai vaikinams ir merginos turi skirtis. Studentams dar labai trūksta kūno kultūros teorijos žinių, praktinių įgūdžių. Panaudojant atlikto tyrimo duomenis, gausią mokslinę metodinę medžiagą, atsiras geros prielaidos ugdyti VGTU studentų fizinį aktyvumą, ypač jų fizinę saviugdą, teikti daugiau dalykinių ir metodinių žinių. | lit |
dc.description.abstract | Thus, different interaction and physical education development methods must be applied to girls and boys. Huge defi ciency of theoretical knowledge and practical skills in the area of physical education was revealed. The fi ndings of this research as well as rich scientifi c methodological material offer good premises for the development of physical activation and especially the much-desired physical self-development among VGTU students, and for the provision of a larger volume of subject-related methodological information. | eng |
dc.format.extent | p. 18-25 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | SPORTDiscus with Full Text | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.title | Vilniaus Gedimino technikos universiteto pirmo kurso studentų požiūrio į kūno kultūrą ypatumai | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 20 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Humanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button | |
dc.subject.researchfield | S 005 - Sociologija / Sociology | |
dc.subject.lt | Studentų požiūris į kūno kultūrą | |
dc.subject.lt | Fizinis aktyvumas | |
dc.subject.lt | Fizinė saviugda | |
dc.subject.en | Attitude to physical education | |
dc.subject.en | Physical activity | |
dc.subject.en | Separate training | |
dcterms.sourcetitle | Ugdymas. Kūno kultūra. Sportas | |
dc.description.issue | Nr. 2(69) | |
dc.publisher.name | LKKA | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 3874823 | |