Show simple item record

dc.contributor.authorKurilov, Jevgenij
dc.contributor.authorSėrikovienė, Silvija
dc.date.accessioned2023-09-18T17:38:18Z
dc.date.available2023-09-18T17:38:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1648-5831
dc.identifier.other(BIS)KTU02-000049489
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/124579
dc.description.abstractThe paper aims to analyse several scientific approaches how to evaluate, implement or choose learning content and software suitable for personalised users/learners needs. Learning objects metadata customisation method as well as the Method of multiple criteria evaluation and optimisation of learning software represented by the experts’ additive utility function are analysed in more detail. The value of the experts’ additive utility function depends on the learning software quality evaluation criteria, their ratings and weights. The Method is based on the software engineering Principle which claims that one should evaluate the learning software using the two different groups of quality evaluation criteria – ‘internal quality’ criteria defining the general software quality aspects, and ‘quality in use’ criteria defining software personalisation possibilities. The application of the Method and Principle for the evaluation and optimisation of learning software is innovative in technology enhanced learning theory and practice. Application of the method of the experts’ (decision makers’) subjectivity minimisation analysed in the paper is also a new aspect in technology enhanced learning science. All aforementioned approaches propose an efficient practical instrumentality how to evaluate, design or choose learning content and software suitable for personalised learners needs.eng
dc.description.abstractStraipsnyje yra analizuojami keli mokslo požiūriai į mokomojo turinio ir mokomosios programinės įrangos vertinimą, parinkimą ir personalizavimą konkrečių naudotojų ir/ar besimokančiųių poreikiams. Detaliau analizuojamas mokymosi objektų metaduomenų personalizavimo metodas, o taip pat mokomosios programinė irangos daugiakriterinio vertinimo ir optimizavimo Metodas, kuris yra išreikštas ekspertų naudingumo funkcija. Ekspertų naudingumo funkcijos reikšmė priklauso nuo mokomosios programinės irangos kokybės vertinimo kriterijų parinkimo, jų įverčių ir svorių nustatymo. Pagrindinė šio Metodo dalis yra informatikos inžinerijos Principas kuris nusako, kad mokomosios programinės įrangos kokybės vertinimui reikia naudoti dvi skirtingas kokybės kriterijų grupes – ‘vidinės kokybės’ kriterijus apibrėžiančius bendruosius programinės irangos kokybės aspektus, ir ‘naudojimo kokybės’ kriterijus apibrėžiančius programinės įrangos personalizavimo galimybes. Šio Metodo ir Principo taikymas mokomosios programinės irangos vertinimui technologijomis grįsto mokymosi teorijoje ir praktikoje yra naujoviškas. Ekspertų subjektyvumo mažinimo metodo taikymas išanalizuotas straipsnyje taip pat yra naujas aspektas technologijomis grįsto mokymosi moksle. Visi aukščiau minėti mokslo požiūriai siūlo efektyvias praktines priemones personalizuotam mokomajam turiniui ir mokomajai programinei irangai sukurti ir/ar parinkti.lit
dc.format.extentp. 91-114
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyINSPEC
dc.relation.isreferencedbyEducation Research Complete
dc.relation.isreferencedbyDirectory of Open Access Journals
dc.source.urihttp://www.mii.lt/informatics_in_education/pdf/INFE156.pdf
dc.titleLearning content and software evaluation and personalisation problems
dc.title.alternativeMokomosios programinės irangos vertinimo ir personalizavimo problemos
dc.typeStraipsnis Scopus DB / Article in Scopus DB
dcterms.references25
dc.type.pubtypeS2 - Straipsnis Scopus DB / Scopus DB article
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas Vilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.facultyFundamentinių mokslų fakultetas / Faculty of Fundamental Sciences
dc.subject.researchfieldN 001 - Matematika / Mathematics
dc.subject.researchfieldN 009 - Informatika / Computer science
dc.subject.researchfieldT 007 - Informatikos inžinerija / Informatics engineering
dc.subject.ene-learning systems
dc.subject.enlearning objects
dc.subject.enrepositories
dc.subject.envirtual learning environments
dc.subject.enpersonalisation
dc.subject.enmultiple criteria evaluation
dc.subject.enoptimisation
dc.subject.enreusability
dcterms.sourcetitleInformatics in education
dc.description.issueiss. 1
dc.description.volumevol. 9
dc.publisher.nameInstitute of Mathematics and Informatics
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiLBT02-000040834
dc.identifier.doi2-s2.0-77952727031
dc.identifier.doiVGT02-000022981
dc.identifier.elaba3249265


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record