dc.contributor.author | Baltrėnas, Pranas | |
dc.contributor.author | Butkus, Donatas | |
dc.contributor.author | Grubliauskas, Raimondas | |
dc.contributor.author | Kučiauskaitė, Jurga | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T17:38:59Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T17:38:59Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 0235-7224 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000019984 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/124759 | |
dc.description.abstract | Many residents suffer from traffic-generated noise. Traffic is the most prevailing source of noise in cities. With the number of vehicles increasing and traffic intensity growing, the awareness of environment pollution issues necessitates a search for noise reduction possibilities. Noise is justly considered as one of the key ecological problems in many cities and residential areas. Naujasodžiai residential area located by Highway A2 Vilnius–Panevėžys was selected for the investigation. The highest noise level in the daytime, 70–71 dBA, was recorded in the measurement locations A2–A3 at a 7.5 m distance from Highway A2 Vilnius–Panevėžys. Data of the spread of noise level indicates that higher levels of noise are recorded on the edges of the residential area. The measured level of traffic-generated noise in the residential area shows that the equivalent noise level limits are exceeded only within 30 m distance from the highway. This is mainly predetermined by the absence of noise reduction barriers. The spread of noise is partly subdued in the central part of the residential area by an embankment, running along the highway, planted with bushes and trees. The equivalent noise level measured at the height of 4.0 m in the living environment of Naujasodžiai residential area was around 1–2 dB bigger than at the height of 1.5 m. The most efficient way of reducing the noise is to install a noise-reduction wall on an embankment and to construct industrial-purpose buildings, i. e. shields, in the industrial zone in front of the residential area as well as to plant the slopes of the embankment. | eng |
dc.description.abstract | Daugelis gyventojų kenčia dėl transporto priemonių keliamo triukšmo. Tai labiausiai paplitęs miesto triukšmo šaltinis. Gausėjant transporto priemonių bei didėjant eismo intensyvumui, aplinkos taršos klausimų suvokimas verčia ieškoti triukšmo mažinimo galimybių. Daugelyje miestų ir gyvenviečių triukšmas pagrįstai yra laikomas viena svarbiausių ekologinių problemų. Triukšmo tyrimams parinkta Naujasodžių gyvenvietė, esanti šalia A2 automagistralės Vilnius–Panevėžys. Dieną didžiausias triukšmas nustatytas A2–A3 matavimo vietose, kurios nuo A2 automagistralės Vilnius– Panevėžys nutolusios 7,5 m atstumu ir siekė 70–71 dBA. Triukšmo sklaidos duomenys rodo, kad aukštesni triukšmo lygiai nustatyti gyvenvietės pakraščiuose. Gyvenvietėje išmatuotas transporto keliamas triukšmas parodė, kad leistini ekvivalentinio triukšmo lygiai yra viršijami tik iki 30 m atstume nuo A2 automagistralės Vilnius–Panevėžys. Didelę įtaką tam turi automagistralės keliamą triukšmą slopinančių kliūčių nebuvimas, nes lygiagrečiai automagistralei esanti krūmais ir medžiais apželdinta sankasa triukšmą sėkmingai slopina tik centrinėje gyvenvietės dalyje. Nagrinėjamo šaltinio keliamą triukšmą – didžiausi triukšmo lygiai nustatyti vyraujant žemiems (31,5–250 Hz) ir vidutinio aukščio (500–2000 Hz) dažniams efektyviausia mažinti ant sankasos įrengiant triukšmo mažinimo sienelę, priešais gyvenvietę esančioje gamybinės paskirties zonoje pastatant gamybinės paskirties pastatus-ekranus bei apželdinant sankasos šlaitus. | lit |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 48-57 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.isreferencedby | ISI Master Journal List | |
dc.relation.isreferencedby | VINITI | |
dc.relation.isreferencedby | ASFA: Aquatic Sciences and Fisheries Abstracts | |
dc.relation.isreferencedby | Environment Complete | |
dc.relation.isreferencedby | Biological Sciences Database | |
dc.relation.isreferencedby | CSA Environmental Sciences & Pollution Management Database | |
dc.relation.isreferencedby | Zoological Record | |
dc.title | Noise studies and reduction possibilities in a residential area located by a highway | |
dc.title.alternative | Triukšmo šalia automagistralės esančioje gyvenvietėje tyrimai ir mažinimo galimybės | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 19 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering | |
dc.subject.researchfield | N 012 - Ekologija ir aplinkotyra / Ecology and environmental studies | |
dc.subject.researchfield | T 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering | |
dc.subject.lt | Automobilių transporto triukšmas | |
dc.subject.lt | Triukšmo sklaida | |
dc.subject.lt | Leistinas triukšmo lygis | |
dc.subject.lt | Triukšmo mažinimo priemonės | |
dc.subject.en | Traffic-generated noise | |
dc.subject.en | Noise spread | |
dc.subject.en | Noise level limit | |
dc.subject.en | Noise reduction means | |
dcterms.sourcetitle | Ekologija | |
dc.description.issue | no.1 | |
dc.description.volume | vol. 55 | |
dc.publisher.name | Lietuvos mokslų akademijos leidykla | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | LBT02-000035447 | |
dc.identifier.doi | 10.2478/v10055-009-0006-8 | |
dc.identifier.elaba | 3886778 | |