Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorAsanavičienė, Vida
dc.date.accessioned2023-09-18T17:39:36Z
dc.date.available2023-09-18T17:39:36Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000019894
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/124876
dc.description.abstractPratimai priklauso empiriniam metodinės abstrakcijos lygmeniui. Šiame lygmenyje mokymo būdai įgauna užsienio kalbų dėstymo praktikai būtiną pavidalą ir nuoseklumą. Todėl metodininkai visiškai pagrįstai priskiria pratimų problemą prie svarbiausių kalbos dėstymo metodikos klausimų. Kadangi pratimai yra vienas iš metodinės abstrakcijos lygmenų, jiems būdingi du pagrindiniai dalykai: tikslas ir būdai jį pasiekti. Uždaviniai ir pratimams keliami tikslai pasižymi konkrečiu pobūdžiu, nes jie susiję su mokomuoju-auklėjamuoju procesu, kurio realizavimas numato naujų žinių perteikimą, mokėjimų ir įgūdžių ugdymą. Pagrindinė priemonė realizuoti pratimų tikslus – mokomieji veiksmai. Prie jų pirmiausia reikėtų priskirti substituciją ir transformaciją. Taip pat tikslinga naudoti imitaciją ir diferenciaciją. Moksliškai pagrįsta pratimų tipologija gerokai palengvina ir daro efektyvesnį dėstytojo ir studentų darbą. Tipologija numato sunkumų diferenciaciją ir pratimų tipus jiems įveikti. Ji turi sudaryti vientisą gerai įvertintą mokomųjų veiksmų sistemą. Straipsnyje bandoma spręsti šią problemą.lit
dc.description.abstractThe article deals with the problem of the exercise system and typology. The author considers that without the foreign language environment, the system of exercises and exercises themselves are the basic means of learning a foreign language. The definitions of an exercise, exercise system and typology are given in the article. The author emphasizes that there are three viewpoints concerning exercise typology. In the author’s opinion the most perspective thing is the interaction of positive aspects of the second and the third viewpoints. The necessity of preparing exercise typology is highlighted in the article. The classification of exercises is provided, showing the positive things and shortcomings of it. The article is useful both from theoretical and practical viewpoints, bearing in mind that a unified, well-grounded exercise system has not been founded yet.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 4-10
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1822-430X.2009.17.4.4-10
dc.titlePratimų tipologijos problema lingvodidaktikos teorijoje ir praktikoje
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references4
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltMokomieji dalykai
dc.subject.ltPratimų sistema
dc.subject.ltMetodinė tipologija
dc.subject.ltŽodžių struktūriniai-semantiniai tipai
dc.subject.ltTematiniai-struktūriniai mokomųjų dalykų požymiai
dc.subject.enSubjects taught
dc.subject.enThe system of exercises
dc.subject.enMethodical typology
dc.subject.enStructural and semantic word types
dc.subject.enSubject-structural features of the subjects taught
dcterms.sourcetitleSantalka. Filosofija
dc.description.issuenr. 4
dc.description.volumeT. 17
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/1822-430X.2009.17.4.4-10
dc.identifier.elaba3885173


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą