Show simple item record

dc.contributor.authorJuškienė, Regina
dc.date.accessioned2023-09-18T17:39:39Z
dc.date.available2023-09-18T17:39:39Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000019896
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/124885
dc.description.abstractMokomosios didaktikos tyrėjai išskiria tris pagrindinius komponentus: mokomojo dalyko turinį, dėstymą ir mokymą (-si). Didaktikos specialistai pastebi daugybę prieštaravimų tarp objektyvių mokymo aspektų: tarp konkrečios disciplinos mokymo tikslo ir turinio bei tarp dėstytojo ir mokinio veiklos. M. Danilovas (Данилов 1975) teigia, kad varomoji mokymo proceso jėga yra prieštaravimas tarp pažintinių ir praktinių uždavinių, keliamų mokymo procese, ir mokinių žinių, įgūdžių, mokėjimo lygio bei protinio išsivystymo. Šis prieštaravimas neeliminuoja kito labai svarbaus prieštaravimo tarp dėstytojo ir mokinio veiklos bei mokymo metodų. Remiantis šiuo požiūriu, mokomuosius metodus galima traktuoti kaip objektyviąsias ir subjektyviąsias kategorijas, o pačią metodiką – kaip mokslą ir meną. Metodas yra bendros dėstytojo ir mokinio veiklos būdas, mokant ir auklėjant žmogų. Siejant su užsienio kalbų mokymu, metodą galima būtų apibrėžti kaip bendrą dėstytojo ir mokinio veiklos būdą, siekiant praktinių (komunikatyviųjų) ir mokomųjų- auklėjamųjų tikslų. Laikui bėgant, užsienio kalbų mokymo tikslai keitėsi, kartu vyko mokomųjų metodų evoliucija. Kalbų mokomieji tikslai priklauso nuo socialinio visuomenės užsakymo (akademiko I. Rachmanovo terminas). Straipsnyje bandoma atskleisti užsienio kalbų metodų plėtotę, išryškinti metodų privalumus ir trūkumus.lit
dc.description.abstractThe long and complex development of teaching methods of foreign languages from the 17th century to the present times is analysed in the article. Methodologists constantly searched for better and more effective methods of teaching, they created teaching methods and teaching systems. Some teaching systems and methods are described in the work, their advantages and drawbacks are revealed. Methodologists and linguists have tried to create a universal teaching system; however, as the authors state, it is possible to implement this only by eliminating shortcomings of the present teaching systems and methods. The article is valuable from the theoretical point of view, first of all.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 26-31
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1822-430X.2009.17.4.26-31
dc.titleRetrospektyvioji lingvodidaktikos metodų analizė
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references4
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.ltMetodas
dc.subject.ltMetodinė sistema
dc.subject.ltLingvodidaktika
dc.subject.ltMokėjimai ir įgūdžiai
dc.subject.ltMokymo modelis
dc.subject.ltKalbinė komunikacija
dc.subject.enMethod
dc.subject.enMethodological system
dc.subject.enKnowledge and skills
dc.subject.enTeaching model
dc.subject.enLinguistic communication
dcterms.sourcetitleSantalka. Filosofija
dc.description.issuenr. 4
dc.description.volumeT. 17
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/1822-430X.2009.17.4.26-31
dc.identifier.elaba3885233


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record