Show simple item record

dc.contributor.authorMauzienė, Liudmila
dc.date.accessioned2023-09-18T17:39:39Z
dc.date.available2023-09-18T17:39:39Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000019897
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/124886
dc.description.abstractNekalbinėje aukštojoje mokykloje reikia mokyti kalbos ne apskritai, o specialybės kalbos, t. y. mikrokalbos. Ši mikrokalba, kurios studentai mokosi nekalbinėje aukštojoje mokykloje, yra konkretaus mokslinio funkcinio stiliaus kalba. Mokymas skaityti specialybės literatūrą numato konkretų leksikos minimumą, kurį reikia išmokti. Tačiau to neužtenka. Atsiranda atotrūkis tarp išmoktino leksikos minimumo ir reikiamo žodžių kiekio, kuris leidžia suprasti daugiau nei 80 % skaitomo teksto. Kalbininkai ir metodininkai ieško būdų ir priemonių, kaip užpildyti šią spragą. Viena iš pagrindinių priemonių, mokslininkų nuomone, yra studentų potencialaus žodyno kūrimas. Tam vokiečių kalboje yra geros prielaidos: sudurtiniai ir išvestiniai žodžiai, jų vidinis komponentų valentiškumas, kalbinė nuovoka, tarptautiniai žodžiai. Pagrindinis straipsnio tikslas yra studentų potencialaus žodyno turtinimo metodikos aktualijos. Tyrimo metodai – sudurtinių ir išvestinių žodžių struktūrinė semantinė analizė, specialybės žodynų studijavimas, mokslinės literatūros interpretacija.lit
dc.description.abstractIt is emphasized in the article that in order to understand various texts correctly, it is necessary to know a certain quantity of words and the main grammar rules and to have the skills necessary to process the information conveyed in a meaningful text. The research carried out by linguists and methodologists has demonstrated that neither secondary, nor higher non-philological school teaches the necessary lexis amount. According to the author, this problem may be solved by formation of the potential vocabulary. There are both linguistic and methodical presumptions, like: linguistic-formation of words, and methodical-transformation of unknown words into equivalent word combinations and analysis of the word formation. This article may be useful for lecturers-practitioners and methodologists-theoreticians.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 38-43
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1822-430X.2009.17.4.38-43
dc.titleNekalbinės aukštosios mokyklos studentų potencialaus žodyno mokymo aktualijos
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references15
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltPotencialus žodynas
dc.subject.ltSudurtiniai ir išvestiniai žodžiai
dc.subject.ltŽodžio valentiškumas
dc.subject.ltKalbinė nuovoka
dc.subject.ltStruktūrinė-semantinė žodžio analizė
dc.subject.enPotential vocabulary
dc.subject.enCompound words and derivatives
dc.subject.enWord valence
dc.subject.enLanguage idea
dc.subject.enStructuralsemantic analysis of the word
dcterms.sourcetitleSantalka. Filosofija
dc.description.issuenr. 4
dc.description.volumeT. 17
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/1822-430X.2009.17.4.38-43
dc.identifier.elaba3885244


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record