Show simple item record

dc.contributor.authorMauzienė, Liudmila
dc.date.accessioned2023-09-18T17:47:33Z
dc.date.available2023-09-18T17:47:33Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000020986
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/126034
dc.description.abstractUžsienio kalbų lingvodidaktika, savarankiška pedagogikos mokslo šaka, yra susijusi su daugybe kitų mokslo šakų sritimis ir savo mokslo tyrinėjimuose naudojasi jų teoriniais teiginiais bei dėsningumais. Lingvodidaktika tyrinėja užsienio kalbos mokymo problemas, besimokančių žmonių auklėjimo užsienio kalbos priemonėmis aktualijas. Būtent todėl lingvodidaktikos sąsajos yra įvairiapusiškos ir sąlygiškai gali būti suskirstytos į tris grupes.Visų pirma, lingvodidaktika remiasi lingvistikos dėsningumais, kadangi pati kalba, būdama mokymo objektu, yra tyrinėjama lingvistikos. Antra vertus, metodika glaudžiai siejasi su psichologija. Metodikos (t. y. lingvodidaktikos) sąsajos su psichologija yra dvejopo pobūdžio: iš vienos pusės lingvodidaktika remiasi kalbos mokymo (-si) psichologijos dėsningumais, o iš kitos – pedagoginės psichologijos duomenimis, kurie ne tik numato mokėjimų ir įgūdžių ugdymo būdus, bet ir atskleidžia psichines žmogaus funkcijas mokomojo proceso metu. Trečia, lingvodidaktika remiasi didaktikos ir auklėjimo teorijos nuostatomis. Straipsnyje terminai ,,metodika“ ir ,,lingvodidaktika“ vartojami kaip sinonimai.lit
dc.description.abstractThis article considers linguadidactics being closely related to linguistics, psychology, psycholinguistics and didactics and applies their theoretical statements and regularities in its scientific studies. Methodology refers to linguistics which investigates the language as a teaching subject. Methodology is linked to psychology in two ways. First of all, it is based on psychology as the teaching process is an intellectual psychical act and its regularities are necessary to know. On the other hand, methodology applies rules of pedagogy that predicts ways of learning and development of language skills. The article emphasizes that sustainable work experience and analysis of scientific research show that teaching process is more effective if consistent patterns of linguistics and psychology are appropriately applied.eng
dc.formatPDF
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1822-430X.2009.17.2.61-67
dc.titleLingvistiniai ir psichologiniai lingvodidaktikos pagrindai
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltLingvodidaktika
dc.subject.ltPsichologija
dc.subject.ltLingvistika
dc.subject.ltPsicholingvistika
dc.subject.ltMokėjimai
dc.subject.ltĮgūdžiai
dc.subject.ltAtminties rūšys
dc.subject.ltPsichologiniai dėsningumai
dc.subject.enLinguadidactics
dc.subject.enMmethodology
dc.subject.enPsychology
dc.subject.enPsycholinguistics
dc.subject.enLearning skills
dc.subject.enMemory quality
dc.subject.enPatterns of linguistics and psychology
dcterms.sourcetitleSantalka. Filosofija
dc.description.issuenr. 2
dc.description.volumeT. 17
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/1822-430X.2009.17.2.61-67
dc.identifier.elaba3905457


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record