Show simple item record

dc.contributor.authorŽegūnienė, Nijolė Ona
dc.date.accessioned2023-09-18T17:47:35Z
dc.date.available2023-09-18T17:47:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000020988
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/126059
dc.description.abstractSkaitymo mokymas – viena iš problemų, kuri yra bene geriausiai išnagrinėta ir aprašyta metodinėje literatūroje. Daugelis teiginių, kurie buvo suformuluoti ir pagrįsti praeityje, deja, negali būti šiandien priimtini be tam tikrų pakeitimų ir patikslinimų. Pakito ir skaitymo mokymo tikslai. Pagrindiniu uždaviniu tapo skaitymo mokymas, siekiant gauti informacijos be žodyno. Šiuolaikinio požiūrio į skaitymą ypatumas yra tas, kad jis traktuojamas dabar dar ir kaip informacijos šaltinis. Anksčiau į skaitymą buvo žiūrima kaip į mokymo būdą, išmokstant kalbos dalykų. Mokymo uždavinių įvairovė ir jų sudėtingumas, mokant skaitymo, verčia išskirti pagrindinius mokymo būdus. Jie gavo metodikoje skaitymo rūšių pavadinimą. Iš daugelio terminų pasirinkome terminus „sintetinis“ ir „analitinis“ skaitymas, kadangi jie, palyginti su kitais, geriau atspindi skaitomo dalyko skirtumus. Šiuolaikinė mokymo praktika reikalauja, kad pagrindinis vaidmuo tektų sintetiniam skaitymui. Tačiau svarbią vietą užima ir analitinis skaitymas, kadangi, ypač pradinėje mokymo stadijoje, be teksto analizės jo supratimas ne visuomet yra įmanomas. Analitinis skaitymas sukuria prielaidas sintetinio skaitymo įgūdžiams ugdyti. Šio straipsnio tyrimo objektas yra analitinis skaitymas.lit
dc.description.abstractThe article deals with the problem of analytical reading at a non-linguistic university. The author considers this reading as one of the main forms while working with the text. She does not agree with the interpretation of analytical reading where this method of reading is turned into special analytical exercises. The aim and the main task of this reading is to help students develop their reading skills so that they could cope with any difficulty understanding the text. The article provides a thorough analysis of the methods of analytical reading and presents practical recommendations. In the author’s opinion, this paper could be good for practical purposes.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 102-107
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/1822-430X.2009.17.2.102-107
dc.titleAnalitinio skaitymo mokymo aktualijos ir jų teorinė interpretacija
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltMokymo būdas
dc.subject.ltAnalizė
dc.subject.ltAnalitinis skaitymas
dc.subject.ltInformacijos išgavimas
dc.subject.ltKalbinė veikla
dc.subject.ltNeverstinio teksto supratimas
dc.subject.ltLeksinė ir gramatinė analizė
dc.subject.ltKalbinė nuovoka
dc.subject.enTeaching methods
dc.subject.enAnalysis
dc.subject.enSynthesis
dc.subject.enAnalytical reading
dc.subject.enLexical and grammatical analysis
dc.subject.enLinguistic interpretation
dc.subject.enUnderstanding of the original text
dcterms.sourcetitleSantalka. Filosofija
dc.description.issuenr. 2
dc.description.volumeT. 17
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/1822-430X.2009.17.2.102-107
dc.identifier.elaba3905501


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record