Show simple item record

dc.contributor.authorJuškienė, Regina
dc.date.accessioned2023-09-18T17:47:37Z
dc.date.available2023-09-18T17:47:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000021080
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/126074
dc.description.abstractUžsienio kalbų lingvodidaktikos objektu laikomas mokslinis mokomųjų tikslų, turinio pagrindimas, moksliškai pagrįstas efektyviųjų metodų parengimas, atsižvelgiant į keliamus tikslus, mokymo turinį ir konkrečias mokymo (-si) sąlygas. Moksliškai pagrįsdami lingvodidaktikos dėsningumus didaktai remiasi baziniais ir jiems giminingais mokslais. Prie bazinių mokslų priskiriami psichologija (bendroji, pedagoginė, tarp jų ir kalbinės veiklos psichologija), lingvistika, didaktika ir fiziologija. Lingvodidaktika remiasi baziniais mokslais, kūrybiškai realizuodama jų tarpusavio sąsajas. Tai padeda jai išvengti vienpusiškos orientacijos į kurią nors vieną mokslo šaką. Realizuojant lingvodidaktikos dėsningumus, praktiniame darbe būtina laikytis mokomųjų didaktikos principų. Pagrindiniai principai yra šie: teorijos ir praktikos vienybė, moksliškumo, prieinamumo, sąmoningumo ir aktyvumo principai, vaizdumas, žinių, mokėjimų ir įgūdžių tvirtumas, optimalus individualių ir kolektyvinių veiksnių derinimas. Tokie klausimai nagrinėjami šiame straipsnyje.lit
dc.description.abstractThe paper analyses one of the most important aspects of linguistic activity, i.e. psycho-physiological fundamentals. The topic is of a great importance as there is no uniform theoretical concept of this issue, although there is a range of articles that analyze some of the aspects of the problem. The author has described physiological components of linguistic activity. From the psychological point of view, the author has accentuated two types of linguistic activity – the perceptive and the expressive – that are substantially analyzed in the present article. The author assumes that the implementation of linguistic activity as well as of any activity is possible by virtue of certain competences and skills. Linguistic competences and skills are thoroughly scrutinized and their distinctive features are pointed out in the current study. The paper also presents and analyzes the key stages of the nurturing of skills. The article could be useful both for theorists of linguodidactics and for language teaching specialists.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 29-34
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyUlrich's Web (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/coactivity.2010.11
dc.titleLingvistiniai ir psichofiziologiniai kalbinės veiklos pagrindai
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references10
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.ltMetodas
dc.subject.ltMetodinė sistema
dc.subject.ltMokymo būdai ir priemonės
dc.subject.ltFiziologija
dc.subject.ltLingvistika
dc.subject.ltPsichologija
dc.subject.ltDidaktika
dc.subject.enMethod
dc.subject.enLinguistics
dc.subject.enThe system of methods
dc.subject.enTeaching methods and means
dc.subject.enPsychology
dc.subject.enDidactics
dc.subject.enPhysiology
dcterms.sourcetitleSantalka. Filologija. Edukologija
dc.description.issuenr. 2
dc.description.volumeT. 18
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/coactivity.2010.11
dc.identifier.elaba3907305


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record