dc.contributor.author | Čižiūnienė, Kristina | |
dc.contributor.author | Matijošius, Jonas | |
dc.contributor.author | Zautra, Rytis | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T17:53:13Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T17:53:13Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2029-2805 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/126964 | |
dc.description.abstract | Oro kokybė miesto sąlygose labai priklauso ne tik nuo suminio išmetamų išmetamųjų medžiagų kiekio bet ir nuo gatvės aplinkos koeficiento. Jis pasiekus gatvės aplinkos rodiklio reikšmę 0,8 tampa const. Tai parodo, kad siekiant gerinti oro kokybę mieste būtina atsižvelgti ir į inžinerinius kelių sprendimus. Išmetamų medžiagų kiekis iš transporto priemonių srauto labai priklauso nuo transporto priemonės rūšies bei jos darbo režimų. „Pavojingiausia“ šiuo požiūriu yra dyzelinu varoma transporto priemonė, kuriuos darbo režimas yra įsibėgėjimas. Tam tikslui geriausia taršos mažinimo jose yra kietųjų dalelių filtras. Remiantis statistika daugiausiai transporto priemonių yra susikoncentravę penkiose didžiausiose Lietuvos miestuose, tarp kurių vyrauja lengvieji automobiliai. Todėl tobulinama metodika turi perspektyvas tapti pagrindžiamąja priemone taršos mieste perspektyvoms vertinti. Vertinant taršos skaičiavimo metodų pritaikomumą, tai be abejonės tiksliausias yra trijų pakopų metodas, bet jis reikalauja labai daug specifinių duomenų, pakankamai tikslus yra ir vienos pakopos metodas, kuris gali būti pritaikytas lokaliniam taršos situacijos vertinimui. Efektyviausias taršos mažinimo ekonominiu požiūriu būdas yra aplinkosauginiai mokesčiai, bet būtinas kompleksinių priemonių, susidedančių iš tų pačių mokesčių, mobilumo skatinimo priemonių ir švietimo programų, taikymo. | lit |
dc.description.abstract | Air quality in city conditions is highly dependent not only on total emissions but also on street environmental factors. When it reaches the value of the street environment, 0.8 becomes const. This shows that in order to improve air quality in the city it is necessary to take into account engineering road solutions. The amount of exhaust emissions from the vehicle flow largely depends on the type of vehicle and its operating modes. „The most dangerous“ in this regard is a diesel-powered vehicle, which is operating at an acceleration. For this purpose, the best reduction in emissions is the particulate filter. According to statistics, most vehicles are concentrated in the five largest cities of Lithuania, among which cars are predominant. Therefore, the methodology developed has the prospect of becoming a pivotal tool for assessing urban pollution in the future. In assessing the applicability of pollution calculation methods, this is undoubtedly the most accurate three-step approach, but it requires a very large amount of specific data; the one-tier method, which can be adapted for local pollution assessment, is also sufficiently precise. The most effective way to reduce pollution from an economic point of view is to pay environmental taxes, but it is necessary to apply the complex measures, which consist of the same taxation, mobility promotion measures and educational programs. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 48-53 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.source.uri | https://leda.lt/images/documents/Studijos_kintancioje_verslo_aplinkoje_2019.pdf | |
dc.title | Kelių transporto priemonių sukeliamos taršos mieste skaičiavimo metodikos vertinimas ekonominiu požiūriu | |
dc.title.alternative | Evaluation of the calculation method for calculation of road vehicles in the economic approach | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 12 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.institution | Alytaus kolegija | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.researchfield | S 004 - Ekonomika / Economics | |
dc.subject.researchfield | S 003 - Vadyba / Management | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | TD0404 - Eismo saugos technologijos / Traffic safety technologies | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | tarša mieste | |
dc.subject.lt | skaičiavimo metodika | |
dc.subject.lt | ekonominis vertinimas | |
dc.subject.en | economic approach | |
dc.subject.en | calculation method | |
dc.subject.en | pollution in the future | |
dcterms.sourcetitle | Studijos kintančioje verslo aplinkoje : straipsnių rinkinys = Studies in a changing business environment | |
dc.publisher.name | Lietuvos ekonomikos dėstytojų asociacija | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 35505971 | |