Show simple item record

dc.contributor.authorČižiūnienė, Kristina
dc.contributor.authorMatijošius, Jonas
dc.contributor.authorZautra, Rytis
dc.date.accessioned2023-09-18T17:53:13Z
dc.date.available2023-09-18T17:53:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2029-2805
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/126964
dc.description.abstractOro kokybė miesto sąlygose labai priklauso ne tik nuo suminio išmetamų išmetamųjų medžiagų kiekio bet ir nuo gatvės aplinkos koeficiento. Jis pasiekus gatvės aplinkos rodiklio reikšmę 0,8 tampa const. Tai parodo, kad siekiant gerinti oro kokybę mieste būtina atsižvelgti ir į inžinerinius kelių sprendimus. Išmetamų medžiagų kiekis iš transporto priemonių srauto labai priklauso nuo transporto priemonės rūšies bei jos darbo režimų. „Pavojingiausia“ šiuo požiūriu yra dyzelinu varoma transporto priemonė, kuriuos darbo režimas yra įsibėgėjimas. Tam tikslui geriausia taršos mažinimo jose yra kietųjų dalelių filtras. Remiantis statistika daugiausiai transporto priemonių yra susikoncentravę penkiose didžiausiose Lietuvos miestuose, tarp kurių vyrauja lengvieji automobiliai. Todėl tobulinama metodika turi perspektyvas tapti pagrindžiamąja priemone taršos mieste perspektyvoms vertinti. Vertinant taršos skaičiavimo metodų pritaikomumą, tai be abejonės tiksliausias yra trijų pakopų metodas, bet jis reikalauja labai daug specifinių duomenų, pakankamai tikslus yra ir vienos pakopos metodas, kuris gali būti pritaikytas lokaliniam taršos situacijos vertinimui. Efektyviausias taršos mažinimo ekonominiu požiūriu būdas yra aplinkosauginiai mokesčiai, bet būtinas kompleksinių priemonių, susidedančių iš tų pačių mokesčių, mobilumo skatinimo priemonių ir švietimo programų, taikymo.lit
dc.description.abstractAir quality in city conditions is highly dependent not only on total emissions but also on street environmental factors. When it reaches the value of the street environment, 0.8 becomes const. This shows that in order to improve air quality in the city it is necessary to take into account engineering road solutions. The amount of exhaust emissions from the vehicle flow largely depends on the type of vehicle and its operating modes. „The most dangerous“ in this regard is a diesel-powered vehicle, which is operating at an acceleration. For this purpose, the best reduction in emissions is the particulate filter. According to statistics, most vehicles are concentrated in the five largest cities of Lithuania, among which cars are predominant. Therefore, the methodology developed has the prospect of becoming a pivotal tool for assessing urban pollution in the future. In assessing the applicability of pollution calculation methods, this is undoubtedly the most accurate three-step approach, but it requires a very large amount of specific data; the one-tier method, which can be adapted for local pollution assessment, is also sufficiently precise. The most effective way to reduce pollution from an economic point of view is to pay environmental taxes, but it is necessary to apply the complex measures, which consist of the same taxation, mobility promotion measures and educational programs.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 48-53
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttps://leda.lt/images/documents/Studijos_kintancioje_verslo_aplinkoje_2019.pdf
dc.titleKelių transporto priemonių sukeliamos taršos mieste skaičiavimo metodikos vertinimas ekonominiu požiūriu
dc.title.alternativeEvaluation of the calculation method for calculation of road vehicles in the economic approach
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references12
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionAlytaus kolegija
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsTD0404 - Eismo saugos technologijos / Traffic safety technologies
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.lttarša mieste
dc.subject.ltskaičiavimo metodika
dc.subject.ltekonominis vertinimas
dc.subject.eneconomic approach
dc.subject.encalculation method
dc.subject.enpollution in the future
dcterms.sourcetitleStudijos kintančioje verslo aplinkoje : straipsnių rinkinys = Studies in a changing business environment
dc.publisher.nameLietuvos ekonomikos dėstytojų asociacija
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba35505971


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record