Show simple item record

dc.contributor.authorVelička, Aleksandras
dc.date.accessioned2023-09-18T18:25:53Z
dc.date.available2023-09-18T18:25:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000021727
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/127725
dc.description.abstractPagrindiniu rišliosios kalbos mokymo būdu nekalbinės aukštosios mokyklos sąlygomis mokantis užsienio kalbos laikomas teksto atpasakojimas. Daugelis metodininkų vis dar grindžia monologinės šnekamosios kalbos mokymą išgirsto arba perskaityto teksto atpasakojimu, kuris eina po klausimų ir atsakymų pratimų, susijusių su konkrečiu tekstu. Teksto atpasakojimas tampa monologinės kalbos mokomojo darbo baigiamąja dalimi. Daugelis metodininkų ir kalbos mokymo praktikų, deja, reiškia abejonių dėl tokios mokymo praktikos efektyvumo. Jie teigia, kad po tokio šnekamosios kalbos mokymo studentai neįstengia padaryti gana paprasto pranešimo monologo forma, jeigu jie auditorijoje nesimokė šia tema kalbėti ir nėra išmokę tam reikalingų kalbos dalykų. Tai rodo, kad monologinės kalbos mokymas ir gebėjimų ruošti pasakojimus ar trumpus pranešimus monologine kalba ugdymas praktikoje negali apsiriboti vien teksto atpasakojimu bei klausimų ir atsakymų pratimais. Straipsnyje stengiamasi apie tai padiskutuoti su kalbos mokymo specialistais ir kitais asmenimis, kurie domisi šiuo klausimu.lit
dc.description.abstractThe article deals with a very urgent issue of the methods of teaching foreign languages – teaching monologue type of language in a technical university. The author analyses psychological and linguistic aspects of monologue as a subject of teaching and what could influence scientifically motivated selection of teaching methods. There are three stages of teaching monologue. They comprise the ability to speak monologue as well as the process of gaining the skills – from elementary to intermediate and advanced. The article presents a number of recommendations for practice. The main principles of the article are based on the author‘s practical experience in the teaching process as well as on the analysis of scientific data in the field. The findings could be useful for practice and theory in the field.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 113-117
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyUlrich's Web (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/coactivity.2010.42
dc.titleMonologinės kalbos mokymas nekalbinės aukštosios mokyklos sąlygomis
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references3
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.ltMonologinė kalba
dc.subject.ltKalbos recepcija ir reprodukcija
dc.subject.ltKalbos dalys
dc.subject.ltAudityvinės kalbos supratimas
dc.subject.ltKomunikacijos procesas
dc.subject.ltTeksto lingvistika
dc.subject.ltParengiamieji ir komunikatyvieji pratimai
dc.subject.ltMokomasis pratimų kompleksas
dc.subject.enMonologue language
dc.subject.enLanguage reception and reproduction
dc.subject.enCommunication process
dc.subject.enLanguage components
dc.subject.enListening comprehension
dc.subject.enLinguistics of the text
dc.subject.enPreparatory and communicative exercises
dc.subject.enComplex of exercises
dcterms.sourcetitleSantalka. Filologija. Edukologija
dc.description.issuenr. 4
dc.description.volumeT. 18
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/coactivity.2010.42
dc.identifier.elaba3920706


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record