Show simple item record

dc.contributor.authorIšoraitė, Margarita
dc.date.accessioned2023-09-18T18:38:18Z
dc.date.available2023-09-18T18:38:18Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2029-2236
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000022612
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/129898
dc.description.abstractKiekvienos organizacijos pagrindinis tikslas yra gauti kuo didesnį pelną, užimti kuo didesnę rinkos dalį arba teikti kuo geresnes paslaugas. Norėdamos tai įgyvendinti jos turi turėti unikalių išteklių, o pagrindiniaiai iš jų ir būtų – žmogiškieji ištekliai. Straipsnyje analizuojama žmogiškųjų išteklių samprata. Pateikiami žmogiškųjų išteklių modeliai, tokie kaip Michigano verslo mokyklos žmogiškųjų išteklių modelis, Guesto modelis, Warwicko modelis ir Harwardo modelis. Straipsnyje pateikiamas empirinis tyrimas. Pagal tyrimo duomenis nematerialiosios motyvavimo priemonės yra karjeros vystymasis, pripažinimas darbe, geras vadovavimo stilius, galimybės nuolat tobulintis, mokytis. Materialiosios priemonės, kurias labiausiai respondentai pabrėžė, yra darbo užmokestis, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų darbe, apmokami telefono skambučiai bei sąskaitos. Tyrimo rezultatai parodė, kad darbuotojai nėra pakankamai įtraukiami į sprendimo priėmimo procesą. Respondentų nuomone, įmonės konkurencinis pranašumas pasiekiamas bendraujant su klientais, juos aptarnaujant, kuriant jos įvaizdį, diegiant inovacijas, žinias, nuolat rūpinantis organizacijos narių mokymu, įgyvendinant strateginius tikslus, propaguojant visapusį lankstumą, įmonei priklausant socialiniam tinklui. Kaip parodė empirinis tyrimas, įmonės ilgalaikis konkurencinis pranašumas žmogiškųjų išteklių srityje pasiekiamas, kai geros darbo sąlygos, pakankamas užmokestis, gera komunikacija, vertinamas darbuotojas, darbo vieta, skiriama reikiamai dėmesio mokymui, darbuotojai įtraukiami į sprendimų priėmimo procesą.lit
dc.description.abstractThe article also analyses the following human resource management models—Michigan Business School Human Resource management model, Guest model, Warwick model and the Harvard model. It also provides empirical research concerning respondents’ views on human resources as a key source of competitive advantage for strategic organization management. According to application results the most intangible motivation tools for the respondents are career development, recognition of their work, good managing and management style, employee outcome assessment, accountability and empowerment of employees, opportunities for continuous improvement, training. The most tangible motivation tools for the respondents wage, bonuses, insurance against accident at work, office telephone calls and pay bills. Staff is still not sufficiently involved in the decision-making process. According to respondents the competitive advantage to the company gives such benefits as rising corporate profits, turnover, increased number of clients, the more satisfied the needs of clients, increasing value of company and etc. The respondent company’s competitive advantage is perceived as elements of their relationships with customers, customer service, marketing, fast response to customer needs, the importance of productive capacity, their image, human resources, innovation, speed, knowledge and information, organizational learning, organizational culture, the local utility, strategic goals and objectives, flexibility, companies belonging to the network. Respondents consider the factors affecting long-term competitive advantage of companies in the field of human resources is high-security conditions of employment, high wages, good communication and great respect for the personality, training, operational review and setting goals and objectives, job description, skilled manual labour, vision, and employee involvement in the decision-making process. [...]eng
dc.format.extentp. 31-58
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://www.mruni.eu/lt/mokslo_darbai/sms/archyvas/?l=102380
dc.source.urihttp://www.mruni.eu/lt/mokslo_darbai/sms/archyvas/dwn.php?id=276672
dc.titleŽmogiškieji ištekliai – svarbiausias konkurencinio pranašumo šaltinis strategiškai valdant organizaciją
dc.title.alternativeHuman resources—key competitive resources for strategic organization management
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references36
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.ltKonkurencinis pranašumas
dc.subject.ltŽmogiškieji ištekliai
dc.subject.ltŽmogiškųjų išteklių strateginis valdymas
dc.subject.ltŽmogiškųjų išteklių valdymo modeliai
dc.subject.enCompetitive advantage
dc.subject.enHuman resources
dc.subject.enHuman resources strategic management
dc.subject.enHuman resource
dcterms.sourcetitleSocialinių mokslų studijos = Social Sciences Studies
dc.description.issueNr. 3(1)
dc.publisher.nameMykolo Romerio universitetas
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiMRU02-000008841
dc.identifier.elaba3939595


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record