Show simple item record

dc.contributor.authorKuzminskė, Agnė
dc.contributor.authorPečiūrė, Lina
dc.date.accessioned2023-09-18T18:39:19Z
dc.date.available2023-09-18T18:39:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000022704
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/130310
dc.description.abstractA sufficient amount of studies worldwide prove an interrelation linking students’ learning productivity, interest in learning, emotional and psychological state to physiological parameters. Emotional states and the interest in learning affect learning productivity, while physiological parameters demonstrate such changes. Different authors‘ research results are discussed and systematized in this article. The article analyses how positive and negative emotions affect learning productivity and which physiological parameters have to be discussed to estimate students‘ productivity. After indentifying interrelations between these above mentioned parameters, their analysis could be used to improve students‘ academic achievements.eng
dc.description.abstractDaugybė pasaulyje atliktų tyrimų nagrinėja tarpusavio priklausomybę tarp studentų mokymosi produktyvumo, mokymosi įdomumo, emocinės ir psichologinės būsenos bei fiziologinių parametrų. Emocinė būsena ir mokymosi įdomumas lemia mokymosi produktyvumą, o tai matoma iš fiziologinių parametrų kitimo. Straipsnyje aptariami ir sisteminami įvairių autorių tyrimų rezultatai, nagrinėjama, kaip teigiamos ir neigiamos emocijos lemia mokymosi produktyvumą, kokie fiziologiniai parametrai turi būti analizuojami produktyvumo įvertinimui. Nustačius šiuos tarpusavyje susijusius parametrus ir panaudojant jų analizę galima gerinti studentų akademinius pasiekimus.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 51-56
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyUlrich's (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyGALE (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyEbsco (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2011.032
dc.titleAnalysis of interdepencies between student's emotions, learning productivity, academic achievements and physiological parameters
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references26
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyStatybos fakultetas / Faculty of Civil Engineering
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.ltMokymosi produktyvumas
dc.subject.ltEmocijos
dc.subject.ltAkademiniai pasiekimai
dc.subject.ltFiziologiniai parametrai
dc.subject.enLearning productivity
dc.subject.enEmotions
dc.subject.enAcademic achievements
dc.subject.enPhysiological parameters
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis = Science – future of Lithuania: Statyba, transportas, aviacinės technologijos = Civil and transport engineering, aviation technologies
dc.description.issuenr.2
dc.description.volumeT. 3
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2011.032
dc.identifier.elaba3942036


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record