Show simple item record

dc.contributor.authorDaukševičiūtė, Irena
dc.contributor.authorValainis, Aivaras
dc.contributor.authorVilkaitė-Vaitonė, Neringa
dc.date.accessioned2023-09-18T18:43:53Z
dc.date.available2023-09-18T18:43:53Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1822-8011
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000023050
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/131097
dc.description.abstractThe measurement of the eff ectiveness of marketing tools is the utmost gap in surveys of mosaic of marketing eff ectiveness. Research in this fi eld proposes a wide range of possibilities to measure the eff ectiveness of marketing tools, nevertheless, measurement of its elements (return and cost of marketing) remains an unexplored fi eld in scientific literature. Hence the authors of this research elaborate on the conceptual essence of marketing tools effectiveness and measurement of its elements. Firstly, diff erent approaches to marketing eff ectiveness are reviewed. Readers are also introduced to dimensions, components, as well as with a chain of causes and outcomes of marketing eff ectiveness. Th erefore, we attempt a critical evaluation of measurement of marketing tools eff ectiveness. Finally, estimation of core problems of measurement of return on marketing and marketing cost are generalized.eng
dc.description.abstractMarketingo efektyvumo (angl. eff ectiveness) tyrimų mozaikoje didžiausia spraga – marketingo efektyvumo nustatymas. Tyrimai šioje srityje pateikia platų marketingo efektyvumo nustatymo metodikų spektrą, tačiau atskirų marketingo priemonių efektyvumo elementų (marketingo grąžos ir marketingo sąnaudų) nustatymas mokslinės literatūros plotmėje lieka neatskleistas. Šio straipsnio autoriai konceptualizuoja marketingo efektyvumą ir marketingo efektyvumo elementų nustatymą. Pirmiausia straipsnyje nagrinėjami skirtingi autorių požiūriai į marketingo efektyvumo koncepciją. Autoriai taip pat pateikia marketingo efektyvumo dimensijas, dedamąsias bei marketingo efektyvumo priežasčių-pasekmių grandinę. Straipsnio pabaigoje išskiriamos kertinės marketingo grąžos ir marketingo sąnaudų nustatymo problemos.lit
dc.format.extentp. 200-211
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyCentral & Eastern European Academic Source (CEEAS)
dc.source.urihttps://ojs.mruni.eu/ojs/intellectual-economics/article/view/814/771
dc.titleConceptualization of the effectiveness of marketing tools
dc.title.alternativeMarketingo priemonių efektyvumo esmė ir vertinimo galimybės
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references32
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.ltEfektyvumas
dc.subject.ltMarketingo efektyvumas
dc.subject.ltMarketingo priemonių efektyvumas
dc.subject.ltMarketingo grąža
dc.subject.ltMarketingo sąnaudos
dc.subject.enEffectiveness
dc.subject.enMarketing eff ectiveness
dc.subject.enMarketing tools eff ectiveness
dc.subject.enReturn on marketing
dc.subject.enMarketing costs
dcterms.sourcetitleIntelektinė ekonomika = Intellectual economics : mokslo darbų žurnalas
dc.description.issueno. 2(10)
dc.description.volumeVol. 5
dc.publisher.nameMykolo Romerio universitetas
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiMRU02-000009264
dc.identifier.elaba3949802


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record