Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorBurinskienė, Aurelija
dc.date.accessioned2023-09-18T18:44:44Z
dc.date.available2023-09-18T18:44:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2029-7963
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000023141
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/131367
dc.description.abstractThe article discloses the application of e-commerce technologies for the trade development in foreign markets. This topic is popular between authors, who published books about trade: 49% of authors give their attention to the trade in foreign markets. The study presented bellow contains three different aspects. First, model, which can be used for the comparison and selection of foreign markets, is suggested. Second, the number of enterprises, which sell goods using e-commerce technologies, is identified. Third, the formulated model is applied to case study seeking for practical evidence. The article is based on comparative and multicriteria analysis. For the comparison of foreign markets multicriteria evaluation method COPRAS is used. This method has been applied for the comparison of 39 foreign markets, which are located in Europe, Asia, Africa, North and South America. The results of the study can be used by on-line sellers, which are dealing with the problem how to compare foreign markets. It is defined that the top ten most attractive foreign markets for selling items are located in European Union.eng
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjamas e-komercijos technologijų taikymas plėtojant prekybą užsienio rinkose. Straipsnyje pristatomas modelis, skirtas naudoti užsienio rinkų palyginimui; atliekamas suformuluoto modelio praktinio tinkamumo įvertinimas; nagrinėjamas e-komercijos technologijų taikymas užsienio rinkose. Straipsnyje naudojami lyginamosios ir daugiakriterinės analizės metodai. Daugiakriterinės analizės metodas COPRAS yra taikomas 39 užsienio rinkų, esančių skirtinguose žemynuose, palyginimui. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad modelis yra tinkamas naudoti. Atlikus rinkų palyginimą, nustatyta, kad tarp dešimties patraukliausių užsienio rinkų yra rinkos, esančios Europos Sąjungoje.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 52-69
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.source.urihttp://leidykla.vgtu.lt/conferences/CIBME_2011/pdf/2011-burinskiene.pdf
dc.titleThe application of e-commerce technologies for the development of trade in foreign markets
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references31
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.ltE-komercija
dc.subject.ltPrekyba
dc.subject.ltUžsienio rinkos
dc.subject.ltCOPRAS
dc.subject.lt“Verslas-vartotojui‿ sprendimas
dc.subject.ltE-komercijos technologijų paplitimas
dc.subject.enE-commerce
dc.subject.enTrade
dc.subject.enForeign markets
dc.subject.enCOPRAS
dc.subject.en“Business-to-consumer‿
dc.subject.enThe spread of e-commerce technologies
dcterms.sourcetitleContemporary Issues in Business, Management and Education '2011 [elektronininis išteklius], 17 November, 2011, Vilnius, Lithuania : selected papers : conference proceedings
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/cibme.2011.05
dc.identifier.elaba3952013


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą