Show simple item record

dc.contributor.authorUrbonavičiūtė, Kotryna
dc.contributor.authorMaknickienė, Nijolė
dc.date.accessioned2023-09-18T18:53:17Z
dc.date.available2023-09-18T18:53:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/132851
dc.description.abstractDigital retail (online retail or e-commerce) sector is continuously expanding its stake in the global economy each year. According to the statistics, online retail share of the total global retail sales takes approximately 11.9% in 2018 and is expected to reach 17.5% at the end of 2021. The same pattern of rapid growth was noticed more than 18 years ago when a burst of dot-com bubble crashed many of the internet-based online shopping companies. “Growth over profits” mentality and overestimated perception of the magnitude of online sales resulted in a superficial understanding of the business’ financial performance. Because of that, it is highly necessary to analyze and adequately evaluate the financial performance of digital retail companies. Thus, the purpose of this article is to investigate the top 4 digital retail companies’ financial performance by applying multiple criteria decision analysis (MCDA) TOPSIS and SAW methods to demonstrate that sales turnover is not the only and the prime measure to evaluate the successful company’s financial performance.eng
dc.description.abstractSkaitmeninės mažmeninės prekybos (mažmeninė prekyba internetu arba elektroninė prekyba) vaidmuo pasaulio ekonomikoje kasmet didėja. Statistikos duomenimis, skaitmeninės mažmeninės prekybos dalis pasaulio mažmeninės prekybos sektoriuje 2018 m. siekė apie 11,9 %, o 2021 m. pabaigoje tikimasi, kad ji pasieks 17,5 %. Toks spartus augimas buvo pastebėtas ir daugiau nei prieš 18 metų, kai „dot-com“ burbulo sprogimas sužlugdė daugelį elektroninės prekybos įmonių. „Augimo per pelną“ mentalitetas ir pervertinta internetinės prekybos apimtis privedė prie paviršutiniško verslo finansinių rezultatų suvokimo. Būtent dėl šios priežasties yra itin svarbu tinkamai analizuoti bei įvertinti skaitmeninės mažmeninės prekybos įmonių finansinius rezultatus. Taigi šio straipsnio tikslas – ištirti 4 didžiausių skaitmeninės mažmeninės prekybos bendrovių finansinius rezultatus, taikant daugiakriterius sprendimų analizės (DSMA) TOPSIS ir SAW metodus, tam, kad būtų galima įrodyti, jog pardavimų apyvarta nėra vienintelis ir svarbiausias matas siekiant įvertinti sėkmingą įmonės finansinę veiklą.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 1-9
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyDOAJ
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.relation.isreferencedbyDimensions
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2019.9737
dc.titleInvestigation of digital retail companies financial performance using multiple criteria decision analysis
dc.title.alternativeSkaitmeninės mažmeninės prekybos įmonių finansinės veiklos tyrimas taikant daugiakriterius sprendimų analizės metodus
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references27
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV02 - Aukštos pridėtinės vertės ekonomika / High Value-Added Economy
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltfinansiniai rezultatai
dc.subject.ltskaitmeninė mažmeninė prekyba
dc.subject.ltskaitmeninė transformacija
dc.subject.ltmažmeninė prekyba internetu
dc.subject.ltelektroninė prekyba
dc.subject.ltDSMA
dc.subject.ltTOPSIS metodas
dc.subject.ltSAW metodas
dc.subject.enfinancial performance
dc.subject.endigital retail
dc.subject.endigital transformation
dc.subject.enonline retail
dc.subject.ene-commerce
dc.subject.enMCDA
dc.subject.enTOPSIS method
dc.subject.enSAW method
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis. Ekonomika ir vadyba = Science – Future of Lithuania. Economics and management
dc.description.volumevol. 11
dc.publisher.nameVGTU leidykla Technika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2019.9737
dc.identifier.elaba39628809


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record