Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorJuzefovič, Agnieška
dc.date.accessioned2023-09-18T19:00:42Z
dc.date.available2023-09-18T19:00:42Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2029-6320
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000024249
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/134529
dc.description.abstractStraipsnyje analizuojami tradiciniai kinų rašmenys, aptariama jų istorinė raida bei transformacijos, išryškinami estetiniai ir komunikaciniai kinų rašmenų aspektai. Pateikiamos ir lyginamos mitologinės bei istorinės kinų rašmenų atsiradimo versijos, aptariama kinų rašmenų etimologija, išryškinami piktogramų, ideogramų, sudėtinių, semantinių-fonetinių bei atsitiktinių ženklų savitumai. Nagrinėjant istorinę kinų rašmenų raidą bei estetines transformacijas, apžvelgiami seniausių piktogramų molyje ir ant vėžlių kiautų, bronzos, dekoratyvinio raižybos (antspaudų), valdininkų (kanceliarinio), taisyklingojo (standartinio) raštų savitumai, išryškinami spontaniškų tekančio ir žolės raštų unikalumas, estetiniai ir komunikaciniai aspektai. Apžvelgdama ir analizuodama skirtingus kaligrafijos stilius, autorė konstatuoja, kad per kinų rašmenis vykstanti komunikacija turi daug stipresnį vizualinį pamatą negu vykstanti per fonetinį raštą.lit
dc.description.abstractThis article deals with traditional Chinese characters, discusses their historical development and transformation, discloses aesthetic and communication aspects of Chinese characters. Historical and mythological versions of appearing and development of Chinese Characters are presented and compared. Etymology of iconographical, semantic-phonetic and other components of traditional Chinese characters are analyzed. The author discloses and analyzes historical evolution and aesthetical transformations of Chinese characters from the very oldest characters depicted on ceramics, turtle shells, seal script, clerical style, regular script. Thus particularity of communicational and aesthetic aspects of spontaneous running and cursive (grass) styles is highlighted. Review and analysis of various calligraphic styles brings to the conclusion that communication which is mediated through Chinese characters has much stronger visual background than communication via traditional Western phonetic script. Keywords:eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 21-31
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyEBSCOHost (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyProQuest (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyGALE (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/cpc.2012.03
dc.titleKinų rašmenų raida ir transformacijos (estetinis ir komunikacinis aspektai)
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references16
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 003 - Menotyra / Art studies
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltKinų rašmenys
dc.subject.ltPiktogramos
dc.subject.ltIdeogramos
dc.subject.ltSemantiniai-fonetiniai ženklai
dc.subject.ltKaligrafijos stiliai
dc.subject.ltVizualinė komunikacija
dc.subject.enChinese characters
dc.subject.enPictograms
dc.subject.enSemantic-phonetic signs
dc.subject.enCalligraphic styles
dc.subject.enVisual communication
dcterms.sourcetitleSantalka : filosofija, komunikacija = Coactivity : philosophy, communication
dc.description.issueno. 1
dc.description.volumeVol. 20
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/cpc.2012.03
dc.identifier.elaba3974686


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą