Show simple item record

dc.contributor.authorJarašūnienė, Aldona
dc.contributor.authorČižiūnienė, Kristina
dc.date.accessioned2023-09-18T19:09:58Z
dc.date.available2023-09-18T19:09:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2538-9017
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/136300
dc.description.abstractSparčiai vystantis globalizacijos procesams ir tarptautiniam bendradarbiavimui, ilgėja prekių transportavimo maršrutai ir tai reikalauja naujų sprendimų, kaip kuo efektyviau panaudoti įvairias transporto rūšis. Šiame straipsnyje pateikiamas geležinkelių ir jūrų transporto sąveikos, kaip intermodalumoteorinis vertinimas. Pabrėžiama, kad geležinkelių ir jūrų transportas krovinių vežimo grandinėje turėtų atlikti pagrindinį vaidmenį, o kelių transportas turėtų tą vaidmenį tik pradėti arba pabaigti. Tuo pagrindu būtų galima užtikrinti skirtingų transporto rūšių sąveikos bei tiekimo grandinės efektyvumą. Straipsnyje išskiriamos pagrindinės probleminės sritys, organizuojant krovinių vežimus geležinkelių ir jūrų transporto sinergijos kontekste. Todėl norint spręsti šias susidariusias problemas reikėtų investuoti į uosto infrastruktūros ir suprastruktūros plėtrą. Taip pat reikėtų liberalizuoti Lietuvos geležinkelių rinką bei teikti finansinę pagalbą įmonėms, plečiančioms geležinkelių–jūrų sąveiką, taip atsirastų galimybių įmonėms, kurios nori vykdyti krovinių pervežimus naudojant nagrinėjamąją sąveiką. Taip pat sąveikaivykdyti, anot respondentų, valstybė turėtų atkreipti dėmesį į kelių transportą ir įvesti didesnius taršos bei kelių naudojimo mokesčius, kadangi kelių transportas išskiria daugiausia taršių dujų bei gadina miesto ir užmiesčio infrastruktūrą.lit
dc.description.abstractWith the rapid development of globalization processes and international cooperation, goods transport routes are getting longer, and this requires new solutions to make the most efficient use of different modes of transport. This article presents a theoretical assessment of the intermodality between rail and maritime transport. It is emphasized that rail and maritime transport should play a key role in the freight transport chain, and road transport should only start or finish that role. On this basis, interoperability between different modes of transport and supply chain efficiency could be ensured. The article identifies the main problem areas in organizing freight transport in the context of railway and maritime transport synergy. The study found that the main problems that fail to ensure the interoperability of rail and sea transport in Lithuania are: time efficiency, compatibility of work schedules for both modes of transport, and lack of positive approach to intermodal transport benefits. Therefore, in order to solve these problems, it is necessary to: invest in the development of the port infrastructure and suprastructure; liberalize the Lithuanian rail market; provide financial support to companies expanding the rail-maritime interface;create opportunities for companies that want to carry out cargo transportation using the presented interaction. Also it is necessary compatibility of the working schedules of both modes of transport, goodwill of the participants in the process and increased state involvement in the interaction of this process are needed.eng
dc.format.extentp. 16-22
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttp://ojs.kvk.lt/index.php/DAV/article/view/136/104
dc.source.urihttp://ojs.kvk.lt/index.php/DAV/article/view/136
dc.titleKrovinių vežimo geležinkelių ir jūrų transportu sąveikos probleminių aspektų vertinimas Lietuvoje
dc.title.alternativeAssessment of the problematic aspects of the interaction of freight and rail transport in Lithuania
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references14
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsTD0303 - Žalioji logistika, tarptautiniai transporto koridoriai / Green logistics and international transport corridors
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltgeležinkelių ir jūrų transportu sąveika
dc.subject.ltkrovinių vežimai
dc.subject.ltintermodalumas
dc.subject.ltmultimodalumas
dc.subject.lttransporto grandinė
dc.subject.enintermodality between rail and maritime transport
dc.subject.enfreight transport
dc.subject.enintermodality
dcterms.sourcetitleDarnios aplinkos vystymas
dc.description.issueNr. 1
dc.description.volumet. 16
dc.publisher.nameKlaipėdos valstybinė kolegija
dc.publisher.cityKlaipėda
dc.identifier.elaba36700746


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record