dc.contributor.author | Jarašūnienė, Aldona | |
dc.contributor.author | Čižiūnienė, Kristina | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T19:09:58Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T19:09:58Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2538-9017 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/136300 | |
dc.description.abstract | Sparčiai vystantis globalizacijos procesams ir tarptautiniam bendradarbiavimui, ilgėja prekių transportavimo maršrutai ir tai reikalauja naujų sprendimų, kaip kuo efektyviau panaudoti įvairias transporto rūšis. Šiame straipsnyje pateikiamas geležinkelių ir jūrų transporto sąveikos, kaip intermodalumoteorinis vertinimas. Pabrėžiama, kad geležinkelių ir jūrų transportas krovinių vežimo grandinėje turėtų atlikti pagrindinį vaidmenį, o kelių transportas turėtų tą vaidmenį tik pradėti arba pabaigti. Tuo pagrindu būtų galima užtikrinti skirtingų transporto rūšių sąveikos bei tiekimo grandinės efektyvumą. Straipsnyje išskiriamos pagrindinės probleminės sritys, organizuojant krovinių vežimus geležinkelių ir jūrų transporto sinergijos kontekste. Todėl norint spręsti šias susidariusias problemas reikėtų investuoti į uosto infrastruktūros ir suprastruktūros plėtrą. Taip pat reikėtų liberalizuoti Lietuvos geležinkelių rinką bei teikti finansinę pagalbą įmonėms, plečiančioms geležinkelių–jūrų sąveiką, taip atsirastų galimybių įmonėms, kurios nori vykdyti krovinių pervežimus naudojant nagrinėjamąją sąveiką. Taip pat sąveikaivykdyti, anot respondentų, valstybė turėtų atkreipti dėmesį į kelių transportą ir įvesti didesnius taršos bei kelių naudojimo mokesčius, kadangi kelių transportas išskiria daugiausia taršių dujų bei gadina miesto ir užmiesčio infrastruktūrą. | lit |
dc.description.abstract | With the rapid development of globalization processes and international cooperation, goods transport routes are getting longer, and this requires new solutions to make the most efficient use of different modes of transport. This article presents a theoretical assessment of the intermodality between rail and maritime transport. It is emphasized that rail and maritime transport should play a key role in the freight transport chain, and road transport should only start or finish that role. On this basis, interoperability between different modes of transport and supply chain efficiency could be ensured. The article identifies the main problem areas in organizing freight transport in the context of railway and maritime transport synergy. The study found that the main problems that fail to ensure the interoperability of rail and sea transport in Lithuania are: time efficiency, compatibility of work schedules for both modes of transport, and lack of positive approach to intermodal transport benefits. Therefore, in order to solve these problems, it is necessary to: invest in the development of the port infrastructure and suprastructure; liberalize the Lithuanian rail market; provide financial support to companies expanding the rail-maritime interface;create opportunities for companies that want to carry out cargo transportation using the presented interaction. Also it is necessary compatibility of the working schedules of both modes of transport, goodwill of the participants in the process and increased state involvement in the interaction of this process are needed. | eng |
dc.format.extent | p. 16-22 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.source.uri | http://ojs.kvk.lt/index.php/DAV/article/view/136/104 | |
dc.source.uri | http://ojs.kvk.lt/index.php/DAV/article/view/136 | |
dc.title | Krovinių vežimo geležinkelių ir jūrų transportu sąveikos probleminių aspektų vertinimas Lietuvoje | |
dc.title.alternative | Assessment of the problematic aspects of the interaction of freight and rail transport in Lithuania | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 14 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.researchfield | S 004 - Ekonomika / Economics | |
dc.subject.researchfield | S 003 - Vadyba / Management | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | TD0303 - Žalioji logistika, tarptautiniai transporto koridoriai / Green logistics and international transport corridors | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | geležinkelių ir jūrų transportu sąveika | |
dc.subject.lt | krovinių vežimai | |
dc.subject.lt | intermodalumas | |
dc.subject.lt | multimodalumas | |
dc.subject.lt | transporto grandinė | |
dc.subject.en | intermodality between rail and maritime transport | |
dc.subject.en | freight transport | |
dc.subject.en | intermodality | |
dcterms.sourcetitle | Darnios aplinkos vystymas | |
dc.description.issue | Nr. 1 | |
dc.description.volume | t. 16 | |
dc.publisher.name | Klaipėdos valstybinė kolegija | |
dc.publisher.city | Klaipėda | |
dc.identifier.elaba | 36700746 | |