Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorPaulauskas, Vytautas
dc.contributor.authorNagurnas, Saulius
dc.contributor.authorRimkus, Alfredas
dc.contributor.authorMelaika, Mindaugas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:13:09Z
dc.date.available2023-09-18T19:13:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1392-1134
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000024969
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/136767
dc.description.abstractŠiame straipsnyje nagrinėjama automobilių išmetamų j aplinką teršalų problema. Apžvelgiami užsienio autorių atlikti teoriniai ir eksperimentiniai tyrimai. Pateiktų eksperimentinių tyrimų tikslas - kaip įmanoma tiksliai atkartoti naująjj Europos važiavimo ciklą (NEDC) esamomis laboratorinėmis sąlygomis, stebint tiriamų lengvųjų automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekius. Šis važiavimo ciklas sudarytas iš miesto režimo (ECE 15) ir užmiesčio režimo (EUDC). Pirmojo režimo trukmė 195 s, maksimalus pasiekiamas judėjimo greitis - 50 km/h, kartojamas 4 kartus; antrojo - 400 s, maksimalus greitis- 120 km/h, atliekamas vieną kartą. NEDC pradėtas taikyti 2000 metais visoje Europos Sąjungoje (ES) ir naudojamas lengvųjų automobilių tiek benzininių, tiek dyzelinių variklių išmetamųjų deginių taršos nustatymui. Šiuo ciklu tiriama, ar ES gamintojų automobiliai, parduodami ES, atitinka nustatytus griežtus „Euro" standartų reikalavimus. Straipsnyje aprašomi lengvųjų automobilių su benzininiais varikliais („BMW 318i", „Peugeot 407 SW") eksperimentiniai tyrimai. Jais siekiama kuo tiksliau atkartoti NEDC ciklą ir nustatyti, kaip kinta minėtų automobilių variklių išmetamųjų dujų teršalų kiekiai, atkartojant šį važiavimo ciklą. Analizuojami gauti rezultatai - lyginamos teršalų kiekių priklausomybės tarp tiriamų automobilių, nustatytos reikšmės lyginamos su šiuo metu Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais, taikomais privalomosios techninės apžiūros metu.lit
dc.description.abstractThis paper deals with the problem of pollution emission into environment. There are reviewed theoretical and experimental research works performed by foreign authors. Approach to the new European driving cycle (NEDC) observing at the existing laboratory conditions the volume of pollutants emitted by cars is the purpose of the performed research. This driving cycle consists of the two driving modes: urban driving (ECE 15) and country driving (EUDC). Duration of the first mode is 200 s, maximum speed reaches 50 km/h, and it is repeated 4 times; duration of the second one is 400 s, maximum speed - 120 km/h, once performed. Application of the NEDC has begun in 2000 in the entire European Unity (EU) and now is being used for evaluation of pollution emission of petrol engines as well as for diesel ones. This cycle is used for research if cars of EU producers, sold in the EU, meet the stringent requirements established by ,,Euro" standards. The paper describes experimental research of cars with petrol engines (BMW 318i and Peugeot 407 SW). Attempts are made for precise approach, as possible, to the NEDC cycle and for evaluation of changes of the volume of the engine pollution gas emission related to the approached driving cycle. The found results are analysed - dependences of gas pollutant volumes between the researched cars are compared, the found values are compared with currently valid legal documentation of the Republic of Lithuania, which is used during the obligatory technical inspection.eng
dc.format.extentp. 34-47
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyCAB Abstracts
dc.relation.isreferencedbyVINITI
dc.titleBenzininių variklių taršos eksperimentiniai tyrimai, atkartojant Europos važiavimo ciklą NEDC
dc.title.alternativeExperimental research of petrol engine emission by the method approached to the european driving cycle NEDC
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references0
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus technologijų ir dizaino kolegija
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltEuropos važiavimo ciklas
dc.subject.ltNEDC
dc.subject.ltBenzininių variklių išmetamųjų dujų teršalai
dc.subject.ltTraukos stendas
dc.subject.ltMiesto režimas
dc.subject.ltUžmiesčio režimas
dc.subject.enEuropean driving cycle
dc.subject.enNEDC
dc.subject.enGas pollutants of petrol engine emission
dc.subject.enTraction test facility
dc.subject.enUrban mode
dc.subject.enCountry mode
dcterms.sourcetitleŽemės ūkio inžinerija
dc.description.issueno. 1-3
dc.description.volumeVol. 44
dc.publisher.nameLŽŪU
dc.publisher.cityRaudondvaris
dc.identifier.elaba3990390


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą