Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorVėgneris, Ričardas
dc.contributor.authorMatijošius, Jonas
dc.contributor.authorMažeika, Marius
dc.contributor.authorRimkus, Alfredas
dc.contributor.authorValiūnas, Valdas
dc.contributor.authorLazauskas, Jonas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:33:13Z
dc.date.available2023-09-18T19:33:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1392-1134
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000026124
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/140621
dc.description.abstractSenkant iškastinės kilmės energijos šaltiniams ieškoma jiems alternatyvų. Viena iš jų tai atsinaujinantys energijos šaltiniai – biodegalai. Kaip ir dauguma naujovių, biodegalai dar tik skinasi kelią, užimdami deramą vietą tiek tyrimų, tiek gamybos tiek praktinio naudojimo srityse. Tačiau kaskart vis griežtėjantys ne tik aplinkosauginiai reikalavimai, bet ir politiniai Europos Tarybos nutarimai ir beveik nepaliaujamai kylančios energijos išteklių kainos vis labiau skatina tirti ir analizuoti biodegalų panaudojimo galimybes. Straipsnyje aprašomos biodyzelino ir biobutanolio mišinių panaudojimo galimybės dyzeliniame varik-lyje. Apžvelgti eksperimentiniai darbai. Pasirinktos degalų kombinacijos yra šios: 60 % biodyzelino ir 40 % biobutanolio mišinys; 50 % biodyzelino ir 50 % biobutanolio mišinys; 40% biodyzelino ir 60 % biobutanolio mišinys. Bandymo rezultatai rodo, kad, didėjant biobutanolio kiekiui mišinyje, variklio efektyvioji galia mažėja iki 14,5 %, valandinės de-galų sąnaudos auga iki 12 %, o suminė azoto oksidų ir kietųjų dalelių emisija nežymiai didėja. Straipsnyje pateikti minėtų mišinių panaudojimo vidaus degimo variklyje skaitinio modeliavimo rezultatai. Jie yra palyginti su eksperimentu. Modeliavimo procesui panaudota Maskvos valstybinio N. E. Baumano technikos universiteto sukurtas virtualus modelis (modeliavimo programa „Diesel RK NET“ V4.1.3.171 versijos).lit
dc.description.abstractWhereas energy sources of fossil origin are running out, the search for their al-ternatives is underway. One of these alternatives are the renewable energy sources – biofuels. As the majority of innovations, biofuels are only ploughing their way, taking the proper place in the areas of research and production, as well as practical applica-tion. However not only environmental requirements, which are becoming more and more rigid, but also political decisions of the Council of Europe and almost ceaselessly growing prices for energy sources are increasingly promoting research and analysis of biofuel practical application possibilities. The potential of using biodiesel and biobutanol mixtures in a diesel engine are described in the article. Experimental works have been reviewed. The chosen fuel combinations are as follows: a mixture of 60 % bio-diesel and 40 % biobutanol; a mixture of 50 % biodiesel and 50 % biobutanol; a mixture of 40 % biodiesel and 60 % biobutanol. Test results have revealed that increase of biobutanol amount in the mixture leads to increase of fuel consumption, whereas sum-mary emission of hard particles and nitrogen oxides increased slightly. The results of modelling of application of the abovementioned mixtures in an internal combustion engine are presented in the article. These results are compared to the experiment. A virtual model created by Moscow State N.E. Bauman Technical University has been employed for the purposes of the modelling process (modelling programme “Diesel RK NET”, version V4.1.3.171).eng
dc.format.extentp. 71-80
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyVINITI
dc.relation.isreferencedbyCAB Abstracts
dc.titleDidelės koncentracijos biobutanolio mišinio įtaka dyzelinio variklio galios, ekonominėms ir ekologinėms charakteristikoms
dc.title.alternativeInfluence of highly concentrated biobuthanol blend on power, efficiency and ecological characteristics of a diesel engine
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references7
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionAleksandro Stulginskio universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.researchfieldT 009 - Mechanikos inžinerija / Mechanical enginering
dc.subject.ltBiodyzelinas
dc.subject.ltBiobutanolis
dc.subject.ltDyzelinis vidaus degimo variklis
dc.subject.ltDegalų sąnaudos
dc.subject.ltVariklio išmetamų dujų emisijos
dc.subject.enBiodiesel
dc.subject.enBiobutanol
dc.subject.enDiesel internal combustion engine
dc.subject.enFuel consumption
dc.subject.enEngine exhaust gas emissions
dcterms.sourcetitleŽemės ūkio inžinerija. Mokslo darbai = Agricultural Engineering. Research papers
dc.description.issueno.4
dc.description.volumeVol. 44
dc.publisher.nameLŽŪU
dc.publisher.cityRaudondvaris
dc.identifier.doiLZU02-000027819
dc.identifier.elaba4015931


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą