Show simple item record

dc.contributor.authorMelnikas, Borisas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:33:14Z
dc.date.available2023-09-18T19:33:14Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1648-4541
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000012301
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/140627
dc.description.abstractThe publication presents an analysis of management specialist development problems arising in today's situation. Special attention is paid to management specialist development under conditions of globalisation, knowledge society development, European integration and the European Union enlargement. The publication provides an in-depth analysis of management specialists' development principles and practical experiences in the area of management specialist development. The absence of well-founded general principles of management specialist training as well as special principles of business and public management specialist development remains an important research problem. The absence of integrated and individualized university studies and no practical realization of the life-long learning principle in the area of management specialist development remain an important practical problem. The aim of the publication is to formulate and ground the main principles of management specialist development as well as to describe an original management specialist development model based on the implementation of the idea of life - long learning.eng
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjamos aktualios vadybinio profilio specialistų ugdymo problemos. Pagrindinis dėmesys skiriamas toms problemoms, kurias lemia globalizacijos procesai, žinių visuomenės formavimasis, Europos integracija bei Europos Sąjungos plėtra. Publikacijoje nagrinėjami vadybos specialistų ugdymo principai ir teoriškai apibendrinamas įvairiapusis šioje srityje sukauptas patyrimas. Iškeliami tiek bendrieji visų sričių specialistų, ypač vadybos specialistų ugdymo principai, tiek ir specialūs principai, būdingi verslo vadybos ir viešosios vadybos specialistų ugdymui. Tokių principų iškėlimas ir jų įgyvendinimas praktikoje yra vertinama kaip aktuali problema, reikalaujanti mokslinių tyrimų. Pažymimas būtinumas plėtoti integruotas bei individualizuotas universitetines studijas, įgyvendinti „mokymosi visą gyvenimą " idėją. Publikacijos tikslas - iškelti ir pagrįsti šiuolaikines sąlygas atitinkančius vadybos specialistų ugdymo principus ir pasiūlyti originalų vadybos specialistų ugdymo modelį, grindžiamą „mokymosi visą gyvenimą" idėjos įgyvendinimu.lit
dc.format.extentp. 44-56
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.titleHuman resource quality: life-long learning systems for management specialists
dc.title.alternativeŽmogiškųjų išteklių kokybė: "Mokymosi visą gyvenimą" sistemos vadybos specialistams
dc.typeStraipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed source
dcterms.references34
dc.type.pubtypeS4 - Straipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dcterms.sourcetitleViešasis administravimas
dc.description.issueNr. 3-4(7-8)
dc.publisher.nameLietuvos viešojo administravimo lavinimo institucijų asociacija
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiMRU02-000015084
dc.identifier.elaba3735292


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record