Show simple item record

dc.contributor.authorŠliogerienė, Jolita
dc.contributor.authorSuchanova, Jelena
dc.date.accessioned2023-09-18T19:34:39Z
dc.date.available2023-09-18T19:34:39Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1392-3137
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000012012
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/141015
dc.description.abstractThe paper deals with basic language learning strategies to develop metacognitive awareness at tertiary institutions. Metacognitive awareness as central to students’ self-evaluation is described as the use of those cognitive skills or strategies that increase the probability of a desirable outcome. Successful adult learners employ a range of metacognitive skills and effective teachers of adults attend to the development of these skills. In the second part of the article the results of the research are presented in the field of learning strategies, their implementation in ESP environment. On the basis of the data collected from four universities of Lithuania the authors come to the conclusion that it is necessary to change the role of the teacher of ESP. Only having changed a teacher’s attitude towards the developing of metacognitive awareness, students will be given the opportunity to improve their metacognitive strategies.eng
dc.description.abstractStraipsnyje pateikiama išsami informacija apie užsienio kalbos specialiems tikslams mokymosi strategijas, supažindinama su atliktais tyrimais. Nagrinėjamos užsienio kalbos žodyno mokymosi strategijos, pateiktos kelios jų klasifikacijos. Remiantis gautais tyrimo duomenimis galima spręsti, kokios strategijos yra populiariausios tarp 4 Lietuvos universitetų studentų: žodyno naudojimas, naujų žodžių išmokimas pagal sekciją vadovėlyje, tai reiškia, kad studentai paviršutiniškai mokosi naujos leksikos. Straipsnyje siūlomi keli būdai mokytis specialybės leksikos. Autorės daro statistiškai pagrįstą išvadą, kad dėstytojo vaidmuo yra svarbus ugdant metakognityvinius įgūdžius per svetimosios kalbos paskaitas nekalbinėse aukštosiose mokyklose. Atradimo ir apibendrinimo ar konsolidacijos metakognityvinės strategijos yra populiaresnės tarp vyresnių kursų studentų. Tai leidžia daryti išvadą, kad studentai, įgiję daugiau mokymosi įgūdžių ir pritaikę keletą mokymosi metodų, gali pereiti į aukštesnę svetimos kalbos vartojimo pakopą – nuo kognityvinių mokymosi strategijų prie metakognityvinių.lit
dc.format.extentp. 77-82
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.source.urihttp://vddb.library.lt/fedora/get/LT-eLABa-0001:J.04~2005~ISSN_1392-3137.N_3_32.PG_77-82/DS.002.1.02.ARTIC
dc.titleThe necessity for development of metacognitive skill at tertiary institutions
dc.title.alternativeMetakognityvinių įgūdžių ugdymo būtinybė aukštosiose mokyklose
dc.typeStraipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed source
dcterms.references10
dc.type.pubtypeS4 - Straipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas Mykolo Romerio universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas Mykolo Romerio universitetas Vytauto Didžiojo universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.ltMetakognityviniai įgūdžiai
dc.subject.ltAukštosios mokyklos
dc.subject.ltUžsienio kalba.
dc.subject.enMetacognitive skills
dc.subject.enTertiary institution
dc.subject.enEnvironment.
dcterms.sourcetitleTiltai : humanitariniai ir socialiniai mokslai
dc.description.issueNr. 3(32)
dc.publisher.nameKlaipėdos universitetas
dc.publisher.cityKlaipėda
dc.identifier.doiMRU02-000015492
dc.identifier.doiVDU02-000002022
dc.identifier.elaba3730213


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record