Show simple item record

dc.contributor.authorVijeikis, Deividas
dc.contributor.authorVilčinskas, Jurgis
dc.contributor.authorJakubavičius, Artūras
dc.date.accessioned2023-09-18T19:38:55Z
dc.date.available2023-09-18T19:38:55Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1648-4541
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000013129
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/141833
dc.description.abstractSiuo straipsniu siekiama įvertinti subnacionalinio lygmens interesų atstovavimo efektyvumą ES valdymo sistemoje remiantis Europos Konstitucijos rengimo atvejo studija Europos Konvente ir po jo vykusioje ES tarpvyriausybinėje konferencijoje. Darbe tiriama, kaip stebėtojo teisėmis Konvenre dalyvavę Regionų komiteto ir kitų subnacionalinio lygmens institucijų arstovai apibrėžė ir atstovavo Mastrichto ,,regioninės darbotvarkės" interesams ir tikslams. Taip pat siekiama pasverti, kuri iš trijų teorinių prieigų - neofunkcionalizmo, tarpvyriausybiškumo ir daugiapakopio valdymo - tiksliausiai paaiškina subnacionalinio lygmens jtaką ES valdymo procesams. Darbe prieinama prie išvados, kad santykinę subnacionalinio lygmens institucijų inreresų atstovavimo sėkmę rengiant Europos Konstituciją nulėmė keleras veiksnių. Pirma, tai politiskai palanki situacija ir valstybių narių bei ES institucijų atvirumas subnacionalinio lygmens problematikai. Antra, subnacionalinio lygmens institucijų interesų atstovavimas buvo aiškiai mobilizuotas. Trečia, pakankamai aiškaus lyderio interesų atstovavimo procese buvimas - Europos Konstitucijos rengimo metu tokio lyderio vaidmenį prisiėmė Regionų komitetas.lit
dc.description.abstractThis paper examines the process of interests' representation in the EU governance system at the subnational level. The evaluation of this process is based on the case study of preparation of European Constitution during the Convention on the Future of Europe and the following EU Intergovernmental conference (IGC). The article analyses how the representatives of the Committee of the Regions that had an observer status in the Convention, and the representatives of subnational level institutions defined and defended their interests and aims that emerged from Maastricht 'regional agenda'. This paper also makes attempts to draw some conclusions: which of the theoretical approaches - neofunctionalism, intergovermentalism, or multilevel governance are most appropriate when examining the subnational level impact on EU management processes. The main findings of this paper stated that relative success of subnational level interests'representation during the process of preparation of European Constitution was determined by several factors. Firstly, the favourable political environment and the openness of EU Member States to the subnational level question. Secondly, the representation at subnational level was clearly mobilised. And thirdly, we can identify the existence of subnational interests' representation leader. This role was clearly taken by Committee of the Regions.eng
dc.format.extentp. 35-44
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyBusiness Source Complete
dc.titleEuropos Sąjungos viešoji politika: subnacionalinio lygmens institucijų vaidmuo
dc.title.alternativeEuropean Union public policy: the role of the institutions of subnational level
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references29
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dcterms.sourcetitleViešasis administravimas = Public administration
dc.description.issueNr. 3(11)
dc.publisher.nameLietuvos viešojo administravimo lavinimo institucijų asociacija
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba3750989


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record