Show simple item record

dc.contributor.authorVilkaitė-Vaitonė, Neringa
dc.contributor.authorPapšienė, Palmira
dc.date.accessioned2023-09-18T19:42:28Z
dc.date.available2023-09-18T19:42:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1392-3137
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000026566
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/142233
dc.description.abstractOne way to differentiate organization in today’s knowledge-based economy field, human resources management oriented to employees and more specifically – to the promotion of their loyalty, thus ensuring the growth of customer loyalty is analysed in this paper. Theoretical assumptions of human resources management orientation to customer loyalty promotion and results of empirical survey are presented. Results of this survey show that main activities applied to promote customer loyalty were adaptation, selection and compensation together with protection.eng
dc.description.abstractStraipsnyje analizuojamas vienas iš organizacijos diferenciacijos būdų šiuolaikinėje žiniomis grįstoje ekonomikoje – žmogiškųjų išteklių vadyba, orientuota į darbuotojus, tiksliau – į jų lojalmo skatinimą, taip užtikrinant vartotojų lojalumo didėjimą. Pristatomos teorinės žmogiškųjų išteklių vadybos orientavimo į vartotojų lojalumo skatinimą prielaidos bei empirinio tyrimo rezultatai. Tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos organizacijos labiausiai vartotojų lojalumą skatina per adaptavimo, atrankos bei kompensavimo ir apsaugos veiklas.lit
dc.format.extentp. 57-69
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyEducation Research Complete
dc.source.urihttp://www.ku.lt/leidykla/files/2012/09/tiltai_2012_158.pdf
dc.titleHuman resources management oriented to customer loyalty expression in Lithuanian organizations
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references33
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.ltVartotojai
dc.subject.ltVartotojų lojalumas
dc.subject.ltVartotojų lojalumo skatinimas
dc.subject.ltŽmogiškieji ištekliai
dc.subject.ltŽmogiškųjų išteklių vadyba
dc.subject.enCustomer
dc.subject.enCustomer loyalty
dc.subject.enCustomer loyalty promotion
dc.subject.enHuman resources
dc.subject.enHuman resources management
dcterms.sourcetitleTiltai : socialiniai mokslai
dc.description.issueNr. 1 (58)
dc.publisher.nameKlaipėdos universitetas
dc.publisher.cityKlaipėda
dc.identifier.elaba4025988


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record