dc.contributor.author | Petrušonis, Vytautas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T19:48:44Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T19:48:44Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.issn | 1392-4710 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000015041 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/143629 | |
dc.description.abstract | Mario Botta gimė Mendrisio mieste, Šveicarijoje, 1943 metais. Mokėsi Milano meno licėjuje, vėliau, 1965-1969 metais, studijavo architektūrą Venecijos architektūros universitete. Tuo pat metu jam teko dirbti Le Corbusier ir Louiso I. Kahno asistentu. Savarankišką praktiką pradėjo 1970 metais Šveicarijoje, Lugane. Mario Botta'i didelę įtaką padarė Carlo Scarpa ir Louisas Kahnas. Nors vėlesnių jo darbų atraminiu tašku vis labiau tampa esamos formos ir stiliai, jis lieka ištikimas istorinio determinizmo filosofijai, pagal kurią architektūra yra savojo laikmečio veidrodis. Botta'os darbams būdingas dėmesys topografinėms sąlygoms ir regioninėms subtilybėms. Jo projektuose akcentuojamas meistriškumas ir geometrinė tvarka. Dėl pastangų suderintii tradicinį architektūrinį simbolizmą su estetiniais modernistų principais Botta dažnai priskiriams italų neorealistų judėjimui "Tendenaz". | lit |
dc.description.abstract | Mario Botts was born in Mendrisio, Switzerland, trained as a technical draftsmann before he studied at the Liceo Artistico in Milan. From 1965 to 1969 he studied at the Instituto Universitario di Architecttura in Venice. During this same period he worked as an assistant to Le Corbusier and then, to Louis I. Kahn. He opened his own practice in Lugano Switzerland in 1970. Essentially Modernist in approach Mario Botta has been strongly influenced by both Carlo Scarpa and Louis Kahn. Although his later works increasingly accept existing forms and styles as the starting point of design. Botta still adheres to a philosophy of historical determinism in which architecture acts as a mirror of its times. Botta's works characteristically show respect for topographical conditions and regional sensibilities and his designs generally emphasize craftsmanship and geometric order. Because he attempts to reconcile traditional architectural symbolism with the aesthetic rules of the Modern Movement, Botta is often identified with the Italian neo-rationalist group, the Tendenaz. | eng |
dc.format.extent | p. 112-117 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.title | Pašnekovas: Mario Botta | |
dc.title.alternative | Interlocutor: Mario Botta | |
dc.type | Straipsnis meno, kultūros, profesiniame leidinyje / Article in art, culture, professional publication | |
dc.type.pubtype | S5 - Straipsnis meno, kultūros, profesiniame leidinyje / Article in art, culture, professional publication | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Architektūros fakultetas / Faculty of Architecture | |
dc.subject.researchfield | H 003 - Menotyra / Art studies | |
dcterms.sourcetitle | Archiforma | |
dc.description.issue | Nr. 3-4 | |
dc.publisher.name | Archiforma | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 3788099 | |